Byggahus.se

Byggnadspris på carport?

1. Ranchn
    Medlem Nivå 6
    Jag har tänkt att få byggd en carport som förlängning av befintligt garage.
    Någon som har byggt något liknande eller vill försöka sig på en gissning vad det skulle tänkas kosta att bygga enligt bilderna nedan.

[​IMG] [​IMG]

2. M
    Bannad Nivå 6
    Ser inte ut att behöva bli dyrare än en rejäl Friggebod. Men vad är din budget? Den behövs för att någon ska vilja kontakta dig, å sen tänkas ta jobbet..

magentiss.

3. Ranchn
    Medlem Nivå 6
    Budget och bugdet...
    Jag ställde just frågan för att kunna få ett hum om hur mycket pengar man talar om. Det ör ju regeringen (läs frun) man måste tala med ang budget.

4. M
    Bannad Nivå 6
    Jadu.., jag sitter ju ändå bara här å svär över min gikt, å väntar på min byggstart för vår verkstad. Så jag kan ju kolla med min entrepenör, vad han tror om kostnaden.., om du vill?

magentis

5. Ranchn
    Medlem Nivå 6
    Gikt hörs inge bra ut. Men vilken tur att varmare tider är på G. Och sedan har du ju en verkstad att se fram emot.

Ja, det vore ju schyst av dig att kolla upp lite ang kostnad.

6. M
    Bannad Nivå 6
    Behövs det nåt markarbete, eller är det bara å "hänga på" en ren förlängning i samma stil som det befintliga enligt bilden, som ska till?

magentis

7. M
    Bannad Nivå 6
    Har kollat nu, men eftersom det blir lite mellan tummen å pekfingret, då det saknas lite uppgifter så får du ta det som ett rent peliminärt bud som kan skilja sig från slutpriset med nångra 1000-lappar. Men ca 15000 sek, enligt de uppgifter å bilder som finns, så var det, det svar jag fick..

magentis.

8. Ranchn
    Medlem Nivå 6
    Nej något grundarbete behövs knappast. Förutom plintar för stolparna förståss.

Tack för hjälpen. Nu vet jag vad det kan landa på... cirka 20.000.

9. M
    Bannad Nivå 6
    Inte en spänn över 20000 sek sa han. Transportkostnade av material kan ev vara det som får det att gå över dom nämda 15000 sek . Byggtid 2-4 dagar, om du undrar...

magentis.