Finns det någon brädgård som inte har hemleverans? När jag har beställt från Beijer har jag betalat runt 400 för leverans och avlastning. Nu när jag för skojs skull tittar på Byggmax så ska de ha otroliga 1170 kr för att leverera 100 meter virke 11 km från butiken?!

Min varukorg vägde 1100kg och frakten går på ca 2690kr

Då tycker jag definitivt att du ska kolla med fler brädgårdar för det är ett överpris för frakten såvida du inte har 10 mil till Byggmax.

Som referens kan jag nämna att:
- Beijer i Västervik tar runt 400 för att köra virke med kranbil och leverera ca 15 km från butiken.
- det kostade mig mindre att få en båt (Crescent HT 415) transporterad sex mil enkel väg med kranbil.
- för 2750 kr kan du få en 3000 liters avloppstank levererad från norra Sverige till Skåne.

:)

Som andra redan sagt. Byggmax e-handel funkar väldigt bra och det är smidigt, men fruktansvärda överpriser på frakterna gör att jag i 99% av fallen beställer från lokala bygghandlaren som kör ut fraktfritt med egen kranbil, blir billigast totalt sett. Lägger man sen upp konto hos dem får man viss rabatt vilket gör att det blir billigare än Byggmax på vissa saker även styckevis.

57km är det Enkel resa hem till mig från Byggmax.

Där jag bor kostar det 800 från Byggmax och 400 från dom lokal bygghandlarna

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.