5 168 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
byggmax E-handel?
Sida 1 av 2
Hej,
Ska lägga nytt tak på huset och behöver läkt läkten ska jag beställa från Byggmax men det jag undrar är om jag beställer 111meter och läkt från Byggmax E-Handel.Kommer dom att ex: om dom har 110meter läkt i hela längder kommer dom då att kapa en bit som är 1meter eller kommer dom att skicka en hel längd?mot pris till lägg.Har någon erfaren av Byggmax E-handel?
Ska lägga nytt tak på huset och behöver läkt läkten ska jag beställa från Byggmax men det jag undrar är om jag beställer 111meter och läkt från Byggmax E-Handel.Kommer dom att ex: om dom har 110meter läkt i hela längder kommer dom då att kapa en bit som är 1meter eller kommer dom att skicka en hel längd?mot pris till lägg.Har någon erfaren av Byggmax E-handel?
Redigerat:
Dom kommer sannolikt att avrunda längden uppåt och du kommer nog att få betala för den extra meterna oxå.
Har utnyttjat Byggmax E-handel en gång med mycket bra resultat. Beställde på kvällen kl 23:00 och fick varorna kl 09:00 dagen efter.
Har utnyttjat Byggmax E-handel en gång med mycket bra resultat. Beställde på kvällen kl 23:00 och fick varorna kl 09:00 dagen efter.
Virke säljs i bestämda längder, så beställer du så det blir mitt i mellan, så får du givetvis hela den längden på virkesbiten och får betala för det också. Inte någon som står och mäter och tar fram sågen för några meter överleverans av läkt.
Har köpt därifrån och det är varken sämre eller bättre än det många andra säljer. Problemet är ofta om man kör in hos dem, att andra kunder redan varit och röjt i brädhögarna, så det blir svårt att plocka utan att det trillar ner en och annan bräda. Smidigare att få hem det med lastbil.
Jag skulle säga att Byggmax inte har någon annan leverantör än de andra stora bygghandlarna...
Det jag beställde på nätet var material till min trall. Inget fel på det över huvud taget och levererat av Setra tror jag det var.
Köpte golvplank som levereras av Södra.
Gissar att varken Setra eller Södra vill sälja skit bara för att det går till Byggmax. Jag har då varit nöjd och glad.
Det jag beställde på nätet var material till min trall. Inget fel på det över huvud taget och levererat av Setra tror jag det var.
Köpte golvplank som levereras av Södra.
Gissar att varken Setra eller Södra vill sälja skit bara för att det går till Byggmax. Jag har då varit nöjd och glad.
Ta in en offert från minst 2st lokala bygghandlare till....jag har samma pris eller bättre än Byggmax.....