S Samer skrev:
De börjar med handlingarna direkt, och ritar enligt önskemål. Handlingarna blev klara på några veckor.
Vi är inte riktig klara än. Jag bad handläggaren om att se över hur ett garage skulle passa in och jag vet inte riktigt hur det kommer att vara.
Jag hade hoppats på idéer och förslag från dem, men de verkar göra exakt som du ber om, alltså ingen kreativitet eller förslag.
Någon ovan frågade varför du skulle anlita en arkitekt, där har du svaret, för att få kreativa idéer och förslag.

En del företag som jobbar med att ta fram bygglovshandlingar och konstruktionsritningar till privatpersoner är i huvudsak inriktade på de tekniska bitarna i bygglovsprocessen (vilket de gör bra). Deras fokus är inte estetik och utformning. Där kan det vara bra att bolla idéer med någon som är kunnig inom just det området. Bäst resultat anser jag det blir om arkitekten och konstruktören tillsammans arbetar fram en lösning där estetik och teknik samverkar utifrån de möjligheter/begränsningar som plan- och bygglagstiftningen ger. Jag rekommenderar att leta efter företag som erbjuder blandad kompetens när det gäller att ta fram underlag till bygglov.

• Gilla
Samoset
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.