För att uppdatera tråden lite.
Fick precis veta att kommunen ändrat sig efter de fått handlägga vårt bygglovsärende ett varv till!
Så nu fick vi RÄTT i att vårt "ändringslov" ska ha nya beslutsdatum!
Så nu har vi två år på oss att börja och 5 att slutföra, och inte 1.5 som det först sades.

Tack för era svar, och tack mnzeii för tipset om MMÖD, det hjälpte nog oss en del.

Men det som tog fart var väl att man fick gå ett steg längre upp och kontakta chefen för bygg och miljö.
Och "hota" med att skriva ut det på Facebook om vi inte fick någon hjälp nu, ett helt år efter vi skickat in alla handlingar.

Fick det tipset av en bekant som också fick vänta evigheter på sitt bygglovsbeslut. De skrev på kommunens Facebook-sida och bara några dagar senare damp beslutet ned i brevlådan!

Lycka till med alla sommarprojekt!
 
  • Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.