4 851 läst ·
25 svar
5k läst
25 svar
Bygglovet dröjde 18 år
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 614 inlägg
Tycker du att det är segt att gå och vänta på ditt bygglov? Jan väntade på sitt i 18 år.
Du kan läsa artikeln här: Bygglovet dröjde 18 år
Du kan läsa artikeln här: Bygglovet dröjde 18 år
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 286 inlägg
Känns som att det finns något mer bakom här. Man väntar inte 18 år aktivt utan att eskalera
På samma nivå som när en läkare får skarp kritik.useless skrev:
-"Oj någon kritiserar mig, skarpt dessutom, jag bävar som ett asplöv, hur kan jag leva med mig själv efter denna kritik"
Fram med lite riktiga konsekvenser för de som är ansvariga så kanske det blir bättring.
Socialstyrelsen kan ju dra in legitimationen för en läkare, men JO kan inte sparka en kommuntjänsteman. Jag tycker ofta man hör att någon har kritiserats av JO av olika skäl, men vad innebär det i praktiken mer än att någon får skämmas vid kaffeautomaten en dag eller två?
Håller med om att tjänstemannaansvaret antagligen behöver utökas, Men troligen ännu viktigare är att myndighetsansvaret behöver utökas så att sådant här, polisskjutningar av förståndshandikappade osv kostar så mycket pengar att MYNDIGHETERNA tar ansvar. Nu gömmer man sig bakom floskler och snart upprepas samma organisatoriska fel igen.
Dessutom BEVILJADES ansökan efter 18 års väntan. Läs gärna artikeln innan du lämnar inlägg så blir det mer relevanta kommentarer.Matte (och husse) skrev:
Söker du bygglov för kärnkraftverk på din villatomt kommer din kommun att avvisa din ansökan inom ett par veckor. Sedan behöver du inte vänta längre.