bygglovshantering. När bygglovshandläggarna inte jobbar för dig. När det går extremt långsamt. När handläggaren
Hittar endast paragrafer att motverka dig. När handläggaren inte kan se paragrafer som hjälper dig. När handläggaren gör enkla ärenden oerhört komplicerade. Visst beror den tröga bygglovshantering också på
Regelkrångel och på utförda politiken. Men handläggarna borde finnas där att hjälpa medborgarna detta glöms
dock ofta bort av vissa tjänsteman. Saken blir inte heller bättre när det inte verkar finnas något tjänstemanna ansvar.
dåliga handläggare skall vi motarbeta. Gå med i Facebook gruppen Bygglovshandläggarna i sandlådan. Har du dåliga erfarenheter skriv det gärna där. Vi måste göra en förändring för det är 2018 och vi betalar deras löner.