1 221 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
bygglov
Jag och min man skall nu i dagarna börja söka förhandsbesked på vår tomt. Undrar om någon kan ge tips på vad mer än en ritning och grannarnas godkännande som bör vara med. Denna tomt ligger vid kusten utanför KUNGÄLV. Det är inte någon detaljplan där än, är detta några svårigheter eller vet någon vad det innebär? Tacksam för svar!
Hej!
Vi är i ungefär samma situation som ni, kolla vårt inlägg några trådar under den här. Vi började med att ta kontakt med den handläggare på Stadsbyggnadskontoret som var ansvarig för vårt geografiska område. Därefter kom denne ut på platsen. (Även om denne generellt var emot nybyggnation för långt ifrån övriga tomter, i vårt fall inte särskilt långt...)
Kan t.ex. vara bra att kontrollera med Stadsmuséet om det finns några fornminnen på er tänkta tomt.
Lycka till!!
Vi är i ungefär samma situation som ni, kolla vårt inlägg några trådar under den här. Vi började med att ta kontakt med den handläggare på Stadsbyggnadskontoret som var ansvarig för vårt geografiska område. Därefter kom denne ut på platsen. (Även om denne generellt var emot nybyggnation för långt ifrån övriga tomter, i vårt fall inte särskilt långt...)
Kan t.ex. vara bra att kontrollera med Stadsmuséet om det finns några fornminnen på er tänkta tomt.
Lycka till!!
Måste alla på uppe på varandra??? :Subarumannen skrev:
Hur som helst så vet jag att det hjälper att ligga på och förhandla. Det första beskedet man får är oftast inte det slutgiltiga. Tar man bort lite eller ändrar lite så brukar de ge sig till slut... Lycka till!
Klicka här för att svara