4 280 läst ·
17 svar
4k läst
17 svar
bygglov som blir fel
Eftersom tidningsartiklarna tar upp problemet med bygglov, och det finns en tråd om bygglov här på Forumet, anser jag också det finns ett allmänintresse för problemen med byggnadsnämnderna. Jag tror också att de flesta förutsätter att deras ärenden där, blir korrekt handlagda, vilket tyvärr inte är fallet, av tidningsartiklarna att döma, och domstolarna.............Hemmakatten skrev:
Redigerat:
Det är väl med byggnadsnämnder som med tingsrätter, kompetensen är ganska låg. Länsstyrelser ger jag heller inte mycket för.
Det är först när man kommer uppåt Kammarrätt och Hovrätterna som det verkar finnas folk som kan läsa innantill. Sedan är det nedförsbacke igen, när ärenden når regeringen kan det ju sluta hur som helst.
Det är först när man kommer uppåt Kammarrätt och Hovrätterna som det verkar finnas folk som kan läsa innantill. Sedan är det nedförsbacke igen, när ärenden når regeringen kan det ju sluta hur som helst.
mycke_nu skrev:Det är väl med byggnadsnämnder som med tingsrätter, kompetensen är ganska låg. Länsstyrelser ger jag heller inte mycket för.
Klicka här för att svara