Hemmakatten skrev:
Vad var egentligen syftet med startandet av denna tråd och vad är det du vill visa? Att byggnadsnämder gör fel ibland, att beviljade bygglov lever farligt om någon överklagar, att ändrade detaljplaner inte är korrekt, att svartbyggen inte är tillåtna, eller kanske någon annan anledning?
Eftersom tidningsartiklarna tar upp problemet med bygglov, och det finns en tråd om bygglov här på Forumet, anser jag också det finns ett allmänintresse för problemen med byggnadsnämnderna. Jag tror också att de flesta förutsätter att deras ärenden där, blir korrekt handlagda, vilket tyvärr inte är fallet, av tidningsartiklarna att döma, och domstolarna.............

Redigerat:
Det är väl med byggnadsnämnder som med tingsrätter, kompetensen är ganska låg. Länsstyrelser ger jag heller inte mycket för.

Det är först när man kommer uppåt Kammarrätt och Hovrätterna som det verkar finnas folk som kan läsa innantill. Sedan är det nedförsbacke igen, när ärenden når regeringen kan det ju sluta hur som helst.

mycke_nu skrev:
Det är väl med byggnadsnämnder som med tingsrätter, kompetensen är ganska låg. Länsstyrelser ger jag heller inte mycket för.

Det är först när man kommer uppåt Kammarrätt och Hovrätterna som det verkar finnas folk som kan läsa innantill. Sedan är det nedförsbacke igen, när ärenden når regeringen kan det ju sluta hur som helst.
:p Jo så är det, och ställer ingen krav, blir det än värre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.