Hej

Jag söka bygglov 2009-06-08 har nu vänte et år och tyckes inte jag vil vänte mere.
Jag sök bygglov på et plank 1.8 höjd (12meter) och 1.1höjd (24meter) ut mod vägen 5meter från vägen, det är en väg med mycke tung trafik som köra 75-90km/t man må köra 50 och vi har kökken och noget uteplads ut till vägen så 1.8höjd vet pladsen.

Jag har talt mycke med bygglovaktiken, men dem gör inte ved min ansökning dem har titte på den vet et möde och alle tyckes inte om at det var 1.8höjd det svår fik jag da jag ringa november 2009 jag har inte fået på papper dem sage dem villa titta och hitta en lösning, men jag har inte hört

Ved min utfart skulla jag bygg staket i 0.8höjd och måtte inte bygg höjde 2.5meter til begge sida av utfarten sag hun i telefonen.
Jag har nu planteret thuja 6meter från väggen och vil sätte up staket vid min tomtgränse.
Men vil inte söka bygglov.

Jag har dette från kommunen:
Nätstängsel, staket och pergola (ett öppet trädgårdsarrangemang) kräver inte bygglov. Glas och plexi är inte ”öppet”.
Staket består till mer än hälften av luft
Inhägnad som består av t.ex. trä eller smide och inte är högre än 1,1 meter från marken kräver inte bygglov. Även en högre konstruktion kan vara bygglovsbefriad om den i hela sin längd består till mer än hälften av luft. En överliggare räknas inte in i höjden. Individuell bedömning görs i varje enskilt fall utifrån bl.a. läge, utförande, beständighet, höjd och sikt.

Kan jag bygga et staket som är 1.1höjd hel väggen ochså vid min utfart? Ut från dette?

Jag villa ligge ned nogla 45x45mm regle. Så det är vertikal
Så det är "regle 45mm" och "luft 45mm" och "regle 45mm" och "luft 45mm" til jag kommer i 1.1 (1080mm) höjd

Jag är from danmark så skriva inte svenska så bra, tyvar...

Hej
I min kommun finns ingen begränsning på höjd av plank/staket om det är min 60% luft. Jag hade inte tid att vänta på bygglovet så jag byggde ett plank men skruvade bara dit varannan bräda, när bygglovet var klart så spikade jag dit resten.

kunna väre bra vis jag inte skulla söka bygglov, men tyver skal jag söka over 1.1meter och hvis der är mindra end 50%luft

Skulla der väre noget problem i at bygg 1.1meter hele vägen ochså vid utfarten? der är inte i pdf-fil jag har från kommuen noget om at 0.8meter vid utfart, men har vägverket det?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.