Kommunen ger bygglov på jordbruks/ängsmark trots att det enligt deras egen hemsida är mån om att bevara jordbrukslandskapet och trots det som står i miljöbalken.
Vad kan man göra åt detta och vågar man opponera sig?
Utdrag ur 3 kap. 2 § miljöbalken "Jord- och skogsbruk är näringar av nationell betydelse. Brukningsvärd jordbruksmark får tas i anspråk för bebyggelse eller anläggningar endast om det behövs för att tillgodose väsentliga samhällsintressen och detta behov inte kan tillgodoses på ett från allmän synpunkt tillfredställande sätt genom att annan mark tas i anspråk.