Hej!

Jag och min fru har köpt en tomt och ska nu söka bygglov, vi båda blir ju sökande till bygglovet men ska vi båda också skriva på ansökan där det står byggherre eller bara en av oss som ska skriva på där och stå som byggherre?
 
Hemmakatten
Eftersom ni båda äger fastigheten så bör ni båda skriva under ansökan om bygglov.
 
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Eftersom ni båda äger fastigheten så bör ni båda skriva under ansökan om bygglov.
Ja, där det står sökande så har vi båda tänkt att skriva på men sedan så står det byggherre på andra ställen i ansökan där man ska skriva på... Menas samma sak? Eller är det bara en av oss som ska vara byggherre och skriva på där?
 
Hemmakatten
Byggherre är den eller de som är beställare av bygget. Ni skriver under bägge två.
 
Tack, då gör vi så (y)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.