Du verkar ha lagt ner en hel del tid på detta? Vad är meningen, var vill du komma? Bara lära dig lagar och regler?

• Gilla
Beppo och 3 till
  • Laddar…
Det finns ett stort behov av parketingsplatser sommartid på platsen. Därför är det värt att kolla de formella möjligheterna att utvidga den befintlga parkeringen som bara upptar hälften av den kommunägda marken medan resten är träd och sly, Kommunen har inte varit aktiv när det gällt att reagera mot att kommunägd mark använts för att utvidga tomter. Jag går inte in mer i detalj i frågan.

Redigerat:
Claes Sörmland
G gråsten skrev:
Det finns ett stort behov av parketingsplatser sommartid på platsen. Därför är det värt att kolla de formella möjligheterna att utvidga den befintlga parkeringen som bara upptar hälften av den kommunägda marken medan resten är träd och sly, Kommunen har inte varit aktiv när det gällt att reagera mot att kommunägd mark använts för att utvidga tomter. Jag går inte in mer i detalj i frågan.
Då får kommunen ändra detaljplanen så att marken för Park blir detaljplanerad för parkeringsändamål. Det har inget med bredvidliggandes kvartersmarks byggnation att göra.

Det tror vi inte att kommunen orkar göra. Resultatet blir nog en remsa grönt åt grannfastigheten och resten parkering pga i sammanhanget acceptabel planavvikelse,

Men personen i fråga har bara använt sin egen tomtmark för garage/carport och parkering?

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
G gråsten skrev:
Fastighetsägaren slipper anlägga mur/plank/häck/vegetationsremsa mot kommande parkeringsplats på kommunens mark eftersom kommunal mark kan användas för detta.
Det är förstår jag inte. Varför skulle en privatperson vara tvungen att anlägga något sådant på sin egen tomt mot kommunal mark?

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Spontant blir jag glad när någon får bygga ett garage, speciellt som det ska bli parkering på andra sidan tomtgränsen.
Vad vill TS komma till?
Vad får TS ut av detta?
Klart vi inte ska ha ett samhälle där alla bryter mot lagen, men i detta fall låter det som en pragmatisk och smart kommun.

• Gilla
TSkoogh
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.