6 764 läst ·
21 svar
7k läst
21 svar
Bygglov givet för garage på gräns till parkmark
Det finns ett stort behov av parketingsplatser sommartid på platsen. Därför är det värt att kolla de formella möjligheterna att utvidga den befintlga parkeringen som bara upptar hälften av den kommunägda marken medan resten är träd och sly, Kommunen har inte varit aktiv när det gällt att reagera mot att kommunägd mark använts för att utvidga tomter. Jag går inte in mer i detalj i frågan.
Redigerat:
Då får kommunen ändra detaljplanen så att marken för Park blir detaljplanerad för parkeringsändamål. Det har inget med bredvidliggandes kvartersmarks byggnation att göra.G gråsten skrev:Det finns ett stort behov av parketingsplatser sommartid på platsen. Därför är det värt att kolla de formella möjligheterna att utvidga den befintlga parkeringen som bara upptar hälften av den kommunägda marken medan resten är träd och sly, Kommunen har inte varit aktiv när det gällt att reagera mot att kommunägd mark använts för att utvidga tomter. Jag går inte in mer i detalj i frågan.
Det är förstår jag inte. Varför skulle en privatperson vara tvungen att anlägga något sådant på sin egen tomt mot kommunal mark?G gråsten skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
Spontant blir jag glad när någon får bygga ett garage, speciellt som det ska bli parkering på andra sidan tomtgränsen.
Vad vill TS komma till?
Vad får TS ut av detta?
Klart vi inte ska ha ett samhälle där alla bryter mot lagen, men i detta fall låter det som en pragmatisk och smart kommun.
Vad vill TS komma till?
Vad får TS ut av detta?
Klart vi inte ska ha ett samhälle där alla bryter mot lagen, men i detta fall låter det som en pragmatisk och smart kommun.
Klicka här för att svara