17 912 läst ·
95 svar
18k läst
95 svar
Bygglov bebyggd lantbruksfastighet
Man får alltså passa på att göra allt arbete inom 1 år då för att inte behöva söka strandskyddsdispens. Behövdes dock verkligen göras för åkern var så jäkla blöt där så gick inte att använda.M mrZnake skrev:
Det räknades inte som markavvattning enligt länsstyrelsen eftersom jag inte leder vattnet någonstans utanför åkern och det krävdes inget tillstånd eftersom att ingen annan kommer att påverkas negativt. Däremot finns det positiva aspekter som vatten för olika slags djur vilket jag hade kunnat söka bidrag för men ville inte vänta på den processen. Skogsstyrelsen kräver väl bara tillstånd om man dikar ur skogsmark? Vilket detta inte ärM mrZnake skrev:
Va bra, tänkte bara som en propå så du inte hamnar i klameri med LST. Jag ville bara informera om lite olika instanser i övrigt(skogsstyrelsen).Sra220 skrev:
Det räknades inte som markavvattning enligt länsstyrelsen eftersom jag inte leder vattnet någonstans utanför åkern och det krävdes inget tillstånd eftersom att ingen annan kommer att påverkas negativt. Däremot finns det positiva aspekter som vatten för olika slags djur vilket jag hade kunnat söka bidrag för men ville inte vänta på den processen. Skogsstyrelsen kräver väl bara tillstånd om man dikar ur skogsmark? Vilket detta inte är![]()
Klicka här för att svara