Hej!

Tänkte höra om det är någon här som nyligen tagit ett byggkreditiv hos Nordea?

Gör dem en förhandsvärdering av huset och vem använder de isåfall?

Jag har vid ett första möte med dem fått en ränta på 1,49 och uppläggningsavgift
på 4000 kr.

Tack på förhand,

rebmic

Hej
fick 1,3 och ingen avgift och jag har inte börjat förhandla......

VI har Nordea och är väl nöjda. Vi har kommit så långt i byggprocessen att slutbesiktningen är avklarad så vi skall snart lägga om till vanliga lån får då tillbaks avgiften på 3000:-. Vi följer 3mån räntan ochingen direkt förhandsvärdering är gjord vad jag vet...... Får se vad huset värderas till.

Tack för svaren.

Gör inte Nordea förhandsvärderingar kanske?

Kanske jag skall försöka få bort avgiften och få ner räntan då....det är ett stort belopp det handlar om.

Mvh,

Rebmic.

Hej,

Är det nån av er som har fått betala kreditavgift (limitränta) ?

Calle&Lisa skrev:
Hej,

Är det nån av er som har fått betala kreditavgift (limitränta) ?
Nej och ingen uppläggningsavgift heller.

Hej igen.
Ni som är i samtal eller bygger med Nordea:
Gör de en förhandsbesiktning av erat bygge eller är det inte procedur att göra så hos Nordea?

Vi fick byggkreditivet klart för ca. 2 veckor sedan hos Nordea. Ingen förhandsbesicktning gjordes. Det var bara att skriva på lite papper så var allt klart sen :-)

Ingen förhandsbesiktning hos Nordea när vi la upp det -07. Värderingen gjordes för oss först efter att bygget är klart, då var värderingen ett par hundra under totalkostnaden för bygget, vilket gör att man kan hamna i en lite omständig situation om man inte har tillräckligt över till kontantinsats osv, vet inte vad som hade hänt om man inte fått loss pengar för att täcka nergången.

1,40% på kreditivet utan några uppläggningsavgifter. Helt ok tycker vi!
Omplacering av lånen efter besiktning ger 0,20% ytterligare rabatt, dvs 1,20% i dagens ränteläge.

Nöjd!
//JaGus

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.