7 910 läst ·
2 svar
8k läst
2 svar
Byggkonstruktion
1) Vilken är starkare:Att sätta ihop syllen halvt i halvt eller mot varandra och köra med vinkelbeslag och skråspikning?
2)När man är färdig med syllramen, fortsätter man med golvet eller med väggstolparna och takstolarna och tar golvet sist?
2)När man är färdig med syllramen, fortsätter man med golvet eller med väggstolparna och takstolarna och tar golvet sist?
Produkter som diskuteras: "vinkelbeslag"
Vinkelbeslag
Vinkelbeslag är byggkomponenter designade för att stärka förbindelser mellan material i olika vinklar. De erbjuder en robust lösning för att sammanfoga två komponenter i en viss vinkel, vilket säkerställer stabilitet och styrka i
Läs mer
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
1. Du menar när man skall fästa tvärreglarna mot syllen ? Om du har vinkeljärn ,eller ännu hellre balkskor, så behöver du väl inte ens skråspika - det finns ju färdiga hål för monteringen dåsommarbygge skrev:
Att såga ur (halvt i halvt) som jag antar du menar funkar säkert också (blir ju bara halva virkestjockleken då dock) men låter jobbigare tycker jag...
2. Det kan du väl välja - jag skulle inte lägga golvet innnan jag hade tak dock - speciellt inte om du skall ha blindbotten, isolering och sen tex spånskivor - dom gillar inte fukt och regn
/K
Tack klaskarlsson!
Klicka här för att svara