1) Vilken är starkare:Att sätta ihop syllen halvt i halvt eller mot varandra och köra med vinkelbeslag och skråspikning?
2)När man är färdig med syllramen, fortsätter man med golvet eller med väggstolparna och takstolarna och tar golvet sist?
 
sommarbygge skrev:
1) Vilken är starkare:Att sätta ihop syllen halvt i halvt eller mot varandra och köra med vinkelbeslag och skråspikning?
2)När man är färdig med syllramen, fortsätter man med golvet eller med väggstolparna och takstolarna och tar golvet sist?
1. Du menar när man skall fästa tvärreglarna mot syllen ? Om du har vinkeljärn ,eller ännu hellre balkskor, så behöver du väl inte ens skråspika - det finns ju färdiga hål för monteringen då :)
Att såga ur (halvt i halvt) som jag antar du menar funkar säkert också (blir ju bara halva virkestjockleken då dock) men låter jobbigare tycker jag...

2. Det kan du väl välja - jag skulle inte lägga golvet innnan jag hade tak dock - speciellt inte om du skall ha blindbotten, isolering och sen tex spånskivor - dom gillar inte fukt och regn :)


/K
 
Tack klaskarlsson!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.