Har förberett lite för uppfarten till andra våningen nämligen hämtat lite L-stöd.
Som vanligt fixade Ljungskile Entreprenad transporten utan missöden.

IMG_1611.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Betongbjälklaget kommer den 5 juli och montage 6 juli som det ser ut nu:thumbup:
 
Haft god hjälp idag och monterat stolpar, både den som skall hålla skarven på limträet som syns på bilden men även den som skall hålla limträet i trapphuset.

IMG_1638.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har även lyft in karmarna som varmgalvats idag. Skall montera dom i veckan samt ingjuta dessa emot Lättklinker elementen så det kommer nog bilder i slutet av veckan på det.
 
Redigerat:
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Monterat fast karmarna idag.
Nu kan man tydligare se tanken med specialplåten jag fick bockat. Borrade och körde i kem samt gängstång o Lättklinkern och dom synliga hålen som blir i ytterplåten p.g.a. komma in med hylsan och spärren för att dra åt karmen täcker jag med ett plastlock som jag kollat in på Wiberger i GBG.
För dom som inte känner till Wiberger så kolla på www.wiberger.se där finns alla optimala handtag, täcklock och rattar etc mest för maskinkonstruktion men även användbart till bygge.
IMG_1642.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1643.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1644.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har även svetsat fast karmen i stålstommen uppe med några laserskurna ställbara fästen.
Totalt slår karmarna på ca 1mm / m och det tycker jag då är ok.
 
  • Gilla
grävaren
  • Laddar…
blir nog bra garage. fattar inte varför du lägger ut bilder på bygget. är väl inget speciellt. ser ut som alla andra gör jobben. ser inte dig köra lastbil,plasmaskära, gjuta eller svetsa,designa.mm. galvet är väl från lysekil.galv.
 
bigbula skrev:
blir nog bra garage. fattar inte varför du lägger ut bilder på bygget. är väl inget speciellt. ser ut som alla andra gör jobben. ser inte dig köra lastbil,plasmaskära, gjuta eller svetsa,designa.mm. galvet är väl från lysekil.galv.
Inget speciellt :x blir ju knappast en vanligt garage. Sedan är det över 60k läsare på denna så ett intresse av sådana här trådar finns det. Även om man inte bygger själv så är det till inspiration till andra, mycket bilder är bra!
Hur många bygger så pass sort och komplicerat utan hjälp, inte många byggen som är en mans.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
bigbula skrev:
blir nog bra garage. fattar inte varför du lägger ut bilder på bygget. är väl inget speciellt. ser ut som alla andra gör jobben. ser inte dig köra lastbil,plasmaskära, gjuta eller svetsa,designa.mm. galvet är väl från lysekil.galv.
Svenska avundsjukan i sitt esse...

Jag kan få dig att förstå!
Vi är många som uppskattar att ta del av TS bygge, och bilderna är ju en viktig del...
 
Redigerat:
  • Gilla
martin43 och 7 till
  • Laddar…
bigbula skrev:
blir nog bra garage. fattar inte varför du lägger ut bilder på bygget. är väl inget speciellt. ser ut som alla andra gör jobben. ser inte dig köra lastbil,plasmaskära, gjuta eller svetsa,designa.mm. galvet är väl från lysekil.galv.
Lägg du gärna upp bilder på ditt garagebygge...

Och när det gäller att vara med på bilder eller inte, kan det vara så att det är svårt att svetsa och fota sig själv samtidigt. Jag har totalrenoverat hela vårt hus, inklusive att bygga kök och badrum på yta som tidigare haft annat syfte, dvs all rördragning etc har gjort från scratch. Jag har själv designat hur badrummet ser ut men jag kan lova dig att trots 1000- tals bilder under ca tre år så är det ett fåtal av dessa jag själv är med på
 
Skruffse, Va du än gör, lyssna inte på bigbula, Det finns många som gärna följer ditt bygge!
 
  • Gilla
Svårtmednamn och 3 till
  • Laddar…
bigbula skrev:
blir nog bra garage. fattar inte varför du lägger ut bilder på bygget. är väl inget speciellt. ser ut som alla andra gör jobben. ser inte dig köra lastbil,plasmaskära, gjuta eller svetsa,designa.mm. galvet är väl från lysekil.galv.
Ha ha herre vilket tråkigt inlägg! Skall man ha planterat skogen själv för att sen hugga virket till sitt egna sågverk där man gör iordning virket eller?
Nä Skruffse kör på i vanlig ordning:cool:
 
ditt garage blir säkert kanonbra talar inte illa om någon. är bara van att måste kunna allt själv. även det man stoppar in i garaget. om det är mc. bilar båtar mm eller ,,,, ber om ursäkt om jag sårat dig
 
Du lär inte såra någon, vi är bara ett gäng som tycker du snackar skit. Och att kalla Skrufse för en kille som inte gör något själv verkar lite knas - det är rätt uppenbart även för oss som inte känner honom......
 
  • Gilla
danielandersson och 3 till
  • Laddar…
om du tycker det helt ok. kan jag leva med vi är nog på olika nivåer när det gäller att skapa.
 
bigbula skrev:
om du tycker det helt ok. kan jag leva med vi är nog på olika nivåer när det gäller att skapa.
Kan vi få se bilder på allt du har skapat då ?
 
  • Gilla
Steffo1980 och 4 till
  • Laddar…
Jag föreslår att vi alla ignorerar irrelevanta inlägg och ser fram emot nästa uppdatering av TS istället.

Grymt projekt och bra dokumenterat! Väntar med spänning på fortsättningen!
 
  • Gilla
fia_mstd och 2 till
  • Laddar…
En av forumets bästa trådar!!
Mycket inspirerande och många bra tips till mitt egna bygge! :-)
 
  • Gilla
skruffse och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.