460 764 läst ·
512 svar
461k läst
512 svar
Bygger hobbygarage
Har förberett lite för uppfarten till andra våningen nämligen hämtat lite L-stöd.
Som vanligt fixade Ljungskile Entreprenad transporten utan missöden.
Betongbjälklaget kommer den 5 juli och montage 6 juli som det ser ut nu
Som vanligt fixade Ljungskile Entreprenad transporten utan missöden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Betongbjälklaget kommer den 5 juli och montage 6 juli som det ser ut nu
Haft god hjälp idag och monterat stolpar, både den som skall hålla skarven på limträet som syns på bilden men även den som skall hålla limträet i trapphuset.
Har även lyft in karmarna som varmgalvats idag. Skall montera dom i veckan samt ingjuta dessa emot Lättklinker elementen så det kommer nog bilder i slutet av veckan på det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har även lyft in karmarna som varmgalvats idag. Skall montera dom i veckan samt ingjuta dessa emot Lättklinker elementen så det kommer nog bilder i slutet av veckan på det.
Redigerat:
Monterat fast karmarna idag.
Nu kan man tydligare se tanken med specialplåten jag fick bockat. Borrade och körde i kem samt gängstång o Lättklinkern och dom synliga hålen som blir i ytterplåten p.g.a. komma in med hylsan och spärren för att dra åt karmen täcker jag med ett plastlock som jag kollat in på Wiberger i GBG.
För dom som inte känner till Wiberger så kolla på www.wiberger.se där finns alla optimala handtag, täcklock och rattar etc mest för maskinkonstruktion men även användbart till bygge.
Har även svetsat fast karmen i stålstommen uppe med några laserskurna ställbara fästen.
Totalt slår karmarna på ca 1mm / m och det tycker jag då är ok.
Nu kan man tydligare se tanken med specialplåten jag fick bockat. Borrade och körde i kem samt gängstång o Lättklinkern och dom synliga hålen som blir i ytterplåten p.g.a. komma in med hylsan och spärren för att dra åt karmen täcker jag med ett plastlock som jag kollat in på Wiberger i GBG.
För dom som inte känner till Wiberger så kolla på www.wiberger.se där finns alla optimala handtag, täcklock och rattar etc mest för maskinkonstruktion men även användbart till bygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har även svetsat fast karmen i stålstommen uppe med några laserskurna ställbara fästen.
Totalt slår karmarna på ca 1mm / m och det tycker jag då är ok.
blir nog bra garage. fattar inte varför du lägger ut bilder på bygget. är väl inget speciellt. ser ut som alla andra gör jobben. ser inte dig köra lastbil,plasmaskära, gjuta eller svetsa,designa.mm. galvet är väl från lysekil.galv.
Inget speciellt :x blir ju knappast en vanligt garage. Sedan är det över 60k läsare på denna så ett intresse av sådana här trådar finns det. Även om man inte bygger själv så är det till inspiration till andra, mycket bilder är bra!bigbula skrev:
Hur många bygger så pass sort och komplicerat utan hjälp, inte många byggen som är en mans.
Svenska avundsjukan i sitt esse...bigbula skrev:
Jag kan få dig att förstå!
Vi är många som uppskattar att ta del av TS bygge, och bilderna är ju en viktig del...
Redigerat:
Lägg du gärna upp bilder på ditt garagebygge...bigbula skrev:
Och när det gäller att vara med på bilder eller inte, kan det vara så att det är svårt att svetsa och fota sig själv samtidigt. Jag har totalrenoverat hela vårt hus, inklusive att bygga kök och badrum på yta som tidigare haft annat syfte, dvs all rördragning etc har gjort från scratch. Jag har själv designat hur badrummet ser ut men jag kan lova dig att trots 1000- tals bilder under ca tre år så är det ett fåtal av dessa jag själv är med på
Ha ha herre vilket tråkigt inlägg! Skall man ha planterat skogen själv för att sen hugga virket till sitt egna sågverk där man gör iordning virket eller?bigbula skrev:
Nä Skruffse kör på i vanlig ordning
ditt garage blir säkert kanonbra talar inte illa om någon. är bara van att måste kunna allt själv. även det man stoppar in i garaget. om det är mc. bilar båtar mm eller ,,,, ber om ursäkt om jag sårat dig
Du lär inte såra någon, vi är bara ett gäng som tycker du snackar skit. Och att kalla Skrufse för en kille som inte gör något själv verkar lite knas - det är rätt uppenbart även för oss som inte känner honom......
En av forumets bästa trådar!!
Mycket inspirerande och många bra tips till mitt egna bygge!
Mycket inspirerande och många bra tips till mitt egna bygge!