Tänkte efter några påtryckningar lägga upp en byggtråd på mitt lilla hobbygarageprojekt.
Tanken är att det skall se ut såhär
Detta är ett av utkasten som en kompis har ritat.
Tanken är suterräng garage ingrävt i en slänt.
Toalett samt trapphus på nedervåningen.
Övervåningen förvaring.
Billyft samt lite tjockare platta på en del är också tanken.
Fler bilder kommer ....
Tanken är att det skall se ut såhär
Detta är ett av utkasten som en kompis har ritat.
Tanken är suterräng garage ingrävt i en slänt.
Toalett samt trapphus på nedervåningen.
Övervåningen förvaring.
Billyft samt lite tjockare platta på en del är också tanken.
Fler bilder kommer ....
Oj, såg inte helt pissigt ut
Fixa en parkeringslyft så du kan avnjuta en bil på övre plan oxå!
MVH/
Fixa en parkeringslyft så du kan avnjuta en bil på övre plan oxå!
MVH/
Lägger upp mer bilder.
Några ifrån grävningen fram till dag 5.
Sedan några bilder på liften som också inköpts.
En golvförsänkt tvåpelarlyft som inte ser så stor ut men den ligger ca 3m under färdig platta.
Denna gjöt jag en betongkasun runt med en lite större klack.
Några ifrån grävningen fram till dag 5.
Sedan några bilder på liften som också inköpts.
En golvförsänkt tvåpelarlyft som inte ser så stor ut men den ligger ca 3m under färdig platta.
Denna gjöt jag en betongkasun runt med en lite större klack.
Har redan tänkt på detta, bygger i en slänt och mellanplanet är tänkt att bli ett håldäck ifrån Kynningsruud.Kapten_Haddock skrev:
Har beräknat belastningen till ca 500kg/kvm på detta och då räcker det gott och väl för bilar etc. Får in ca 5 bilar på mina 81kvm som det är tänkt, över lyften som har ett högre utrymme får jag ha någon form av förvaring typ kompressor.
Blir nästan sentimental
Riktig mancave potential!
Antar du håller koll på http://www.garagejournal.com/
Kanske världens bästa tidsfördriv
MVH/
Riktig mancave potential!
Antar du håller koll på http://www.garagejournal.com/
Kanske världens bästa tidsfördriv
MVH/
Mer bilder
Grävarn stötte på berg när han grävde så Myrmarks bergsprängning fick rycka in.
Iofs detta är inte fel då spränga är billigare än att köra hit stenmassor
Grävarn stötte på berg när han grävde så Myrmarks bergsprängning fick rycka in.
Iofs detta är inte fel då spränga är billigare än att köra hit stenmassor
Har du nå roliga kärror att ställa in sen?
Grävningen till schaktbotten klar på översta bilden samt hålet för liften utgrävt.
Sedan sprängdes det för liften för att få ner den och att den står stadigt på berget.
Som man kan se är min tomt "lite" vattensjuk
Sedan sprängdes det för liften för att få ner den och att den står stadigt på berget.
Som man kan se är min tomt "lite" vattensjuk
Kul läsning! Härligt bygge!
Funderar också på suteräng garage. Men jag tycker att det verkar dra iväg å bli så himla dyrt...
1) Har du nån budget? Vad går mark arb m.m. på? Hur mycket sprägning blev det?
2) Hur hade du tänk lösa suteräng delen? Leca eller betong?
Funderar också på suteräng garage. Men jag tycker att det verkar dra iväg å bli så himla dyrt...
1) Har du nån budget? Vad går mark arb m.m. på? Hur mycket sprägning blev det?
2) Hur hade du tänk lösa suteräng delen? Leca eller betong?














