Lite mer hemtrevligt och då jag kan göra nästintill all byggnation själv så blir det betydligt billigare.T Thomas_Blekinge skrev:
Man får även bygga träbyggnader på jordbruksområden utan att ansöka om bygglov, det är väldigt svårt att få bygglov på jordbruksmark här.
Så, då ha nästa bekymmer uppstått för mig här med bygget. Kanske ni kan komma med förslag.
Istället för plywood så levererade dom 3mm MDF och de vill inte förstå skillnaden o vägrar ta tillbaka materialet. Finns det något sätt att använda MDFen som vindskydd innan fasaden? Annars är mina alternativ markduk eller något som heter jumbomousse på rulle. Dvs polyetylen med låg densitet med sluten cell.
Istället för plywood så levererade dom 3mm MDF och de vill inte förstå skillnaden o vägrar ta tillbaka materialet. Finns det något sätt att använda MDFen som vindskydd innan fasaden? Annars är mina alternativ markduk eller något som heter jumbomousse på rulle. Dvs polyetylen med låg densitet med sluten cell.
Medlem
· Blekinge
· 11 696 inlägg
Finns 3 mm MDF överhuvudtaget? Måste ju vara skört som fan.
Vad menar du med friskt hus i 2 år? Ska det få ruttna sedan?
Fattar fortfarande inte varför du bygger i trä. Du skriver att du då kan göra nästan allt själv men nu har du byggare i alla fall.
Vad menar du med friskt hus i 2 år? Ska det få ruttna sedan?
Fattar fortfarande inte varför du bygger i trä. Du skriver att du då kan göra nästan allt själv men nu har du byggare i alla fall.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Om MDF:en sitter innanför en träpanel bör det inte vara något problem att använda den. Den har nog ungefär samma egenskaper som masonit. Undvik diffusionstäta material.
Jag har inga byggare här. Det finns byggare här som utför vissa typer av träkonstruktioner som kommer förbi då och då och diskuterar med mig.T Thomas_Blekinge skrev:
Klicka här för att svara