B Byggahus48 skrev:
❤️ Ha ha! Bra jobbat. Det blev ju fint om än ”lite för mycket”.
❤️ Antar att familjen slutat att berömma dig och därför vänder du dig till Byggahus-forumet istället. Vi finns alltid kvar för er som inte får det ni behöver hemifrån….
❤️ Jag levde i 25 år med en man som ALLTID hade en massa projekt igång. Så fort någon bekant sa att det var fint, bytte mannen projekt och avslutade inget. Då hade han ju fått det han levde för - BERÖMMET! Till sist levde vi i ett helvete med massor av påbörjade projekt, men få avslutade. Plankor, slipdamm, färgburkar överallt. Jag blev bitter! Omöjligt att hålla rent. Farligt för barnen. Inget rum var färdigt. I allt detta renoverande tappade vi bort varandra.
❤️ Jag lever kvar i huset. Ensam. Ensam med en del projekt som fortfarande inte är klara. Dessa påminner om allt som gick fel. Berömmet som var viktigare än relationen.
❤️ Undrar hur många av er i forumet som känner igen er? Eller vågar ni inte erkänna att ni är en ”ule- och pule” som ständigt hoppar runt? Byter projekt när det blev för tråkigt.
❤️ Ta lärdom av mig. Börja AVSLUTA projekten. Måla ”för fan” den sista listen. Sätt dit det sista fodret. Byt arbetskläderna till något snyggt och bjud på middag, dans. Annars kanske du vaknar ensam i ditt renoveringsprojekt en morgon….
Självklart är det en stor tillfredsställelse att få beröm men det viktigaste för mig är all den inspiration jag får från andra användare här på Byggahus och då vill man ju även dela med sig och försöka inspirera andra.
Här hemma har vi pratat mycket om jämställdhet, hur olika arbetsinsatser ska kunna jämföras och något verkar vi gjort rätt då vi snart hållit ihop 30år...
Själv vill jag uppmana andra att fortsätta renovera och bygga men framförallt dokumentera här på Byggahus så man får fler galna idéer... 👌

• Gilla
jaegaern och 4 till
  • Laddar…
P-plats P-plats skrev:
men framförallt dokumentera här på Byggahus så man får fler galna idéer... 👌
Hoppas du sätt denna tråd ;)
(stort hus med tvåvåningskällare, gångtunnel under mark, extra tvåvåningshus, garage 4 m mm)

• Wow
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.