Byggahus.se

Byggde energieffektivt Feng Shui-hus

1. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Erfaren

Hus byggda före elektricitetens ankomst står som regel vända i sydväst läge,oavsett om det finns en sjö eller annan vacker utsikt att tillgå.Begreppet Feng-Shui fanns överhuvudtaget inte.Skälet till detta byggsätt var enkelt:Ljus ,värme, energi kom från solen.Framförallt ljuset.Dörrens placering avgjordes av samma skäl.Framsidan mot solen blev först snöfri och torkade upp snabbt .Dagens "knäppgöks filosofi Feng-Shui" är inget annat än nya ord för gammal kunskap om ljusets och solens betydelse för människan välmående.Urgamla,elementära kunskaper och erfarenheter som dagens framför datorer placerade människor har förlorat och tror sig hittat "nåt nytt på nätet"

2. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Anonym

Var inne och läste på denna hemsida. Blir bedrövad över merparten av folks kommentarer som fullständtigt gör ner dessa två personers idéer om hur de vill bygga samt det som kallas Feng Shui. Jag känner till Feng Shui lite grann sen tidigare, men är inget jag tillämpar själv. Jag kan hålla med om att det kan låta lite flummigt med namn som sköldpaddan, grisen osv, men det är ju bara benämningar på något. Universum består av energi och det flödar energi, och det är vad det handlar om, det är vad arkitektur handlar om, hur något är organiserat och strukturerat, och sedan hur det upplevs, och sedan såklart hur det fungerar.

Förstår nu varför det finns främligsfientlighet och problem i världen, när två personer vill göra något samt en tredje som utvövar det, som över huvud taget inte skadar någon, men som inte anses korrekt, måste totalt förklaras vara idioter, av 7-10 inskränkta förståsigpåare som sitter och delar ut poäng, om något som jag egentligen vet om de överhuvudtaget behöver kommentera alls. Visserligen har vi yttrandefrihet, men jag tycker att man inte behöver såga något eller håna något eller förlöjliga något på detta sätt som ni gör.

Inget stort kan någonsing byggas av dessa 7-10 personer för deras/era sinnen är så små och trånga, och deras föreställningsförmåga är antagligen så liten att det ryms i en mycket mycket liten ask. Gå hem till era mycket små kammare och mögla där.

Skäms skäms, eller skärp till er, inskränkta människor och låt dessa göra vad de själv vill utan att stoppas av er, eller utan att ni stoppar andra som kanske vill göra samma sak.

Bästa hälsningar

Per

3. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Janne

Så om vi inte delar författarens, i detta fall husbyggarna och guru Pers åsikter är vi "inskränkta"??
    Jag undra ja vem som är mest inskränkt och sanslöst intolerant här?
    "Feng-Shui" som helhet brukar av majoriteten klassificeras som ren pseudovetenskap och konsulter på området bör betraktas som charlataner..
    Vad som är mera viktigt är at vi idag bygger på sätt och på platser som man för nåt 100-tal åsedan inte ens skulle reflektera över att bygga ens ett simpelt utedass.
    Byggkonsulterna är inte helt oskyldiga i detta fall.
    Klassisk teknik grundad på gammal och beprövad erfarenhet är det viktigaste.
    Faktiskt så är F-S till en viss liten del grundat på sånt men att man kallar det något coolt-häftigt och lägger till ett par nollor på slutsumman på konsultfakturan gör inte saken bättre.

4. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Emil Johansson

Inte mycket prat om huset de byggde? Hade också velat bygga mitt drömhus.

5. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Gäst

Alla kommenterar Feng Shui utan att veta vad de pratar om.
    Lär er först lite om Kinesisk filosofi och gå en Feng Shui utbildning i England eller Sverige.Därefter kan ni säga
    vad ni anser om feng shui.
    Testa och bli mäkta förvånad över hur rätt det är.
    Feng Shui konsult.

6. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Dilara

Helg vara uoapbkpd på kvällarna denna vecka.. första gången på forever, nästa helg .. ja?

7. E
    Anonym

Ej verifierad

Anonym
    Skrivet av: Frågvis

Ni som inte tror på "andra" former av energi....
    kan ni förklara för mig rent tekniskt med siffror hur en person kan hitta vattenådror med en s.k slagruta?
    Är dessa personer bara vålnader eller?

8. K
    Anonym

kruth

Anonym
    Cry me a river per.
    Överkänsliga foliehattsmupp

9. K
    Anonym

kruth

Anonym
    Eller inte

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.