3 209 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Byggaren vägrar slutföra
Hej forumet, byggaren nästan klar efter en vattenskadad tvättstuga, krävde också nytt golv, omtapetserinf närliggande hall så det deog ut på tiden. Flera fel vid syn före jul, men hallen är nu 90 pct klar, tvättatugan funkar men det finns en restlista med rätt kostsamma punkter bl a:
i) inbyggd va mätare (för att klara Säker Vatten), tyvärr omöjligt att byta på, så,den behöver byggas om helt
ii) felaktigt byggs slits helkaklat, måste rivas, och vi snackar våtrum med klinker, golvvärme mm
Har blivit massor jobb utöver plan, mest pga dålig planering. I hallen åtwrstår några timmars monteringsjobb av platsbyggd garderob, inkoppling av spottar och el samt en radiator som skall återmonteras.
Problemet är att byggaren nu vägrar komma ut mer än en gång och egtersom vi inte är överens om rvättstugan har han stoppat allt arbete även med hallen. Radiatorn står nästan full med vatten på altanen utomhus och det är minusgrader. Sladdar hänger ur dosorna och hallen är belamrad med den demontwrade förvaringen. Vad hade ni gjort ?.Byggaren har säkert fått betalt av försäkringsbolaget och struntar i jobbet. avtal standard finns men ingen spec annat än att det skall åtwrställas. Vad hade ni gjort ?
Funderar på att ringa försäkeingsbolaget och meddela att det stannat v helt och att det är frysrisk i radiatorn som de sedan skall försäkra. Vad har jag för pårryckningamedel, när kan jag ta in en annan firma och hur kan jag kräva ersättning för. mina merkostnader ?
i) inbyggd va mätare (för att klara Säker Vatten), tyvärr omöjligt att byta på, så,den behöver byggas om helt
ii) felaktigt byggs slits helkaklat, måste rivas, och vi snackar våtrum med klinker, golvvärme mm
Har blivit massor jobb utöver plan, mest pga dålig planering. I hallen åtwrstår några timmars monteringsjobb av platsbyggd garderob, inkoppling av spottar och el samt en radiator som skall återmonteras.
Problemet är att byggaren nu vägrar komma ut mer än en gång och egtersom vi inte är överens om rvättstugan har han stoppat allt arbete även med hallen. Radiatorn står nästan full med vatten på altanen utomhus och det är minusgrader. Sladdar hänger ur dosorna och hallen är belamrad med den demontwrade förvaringen. Vad hade ni gjort ?.Byggaren har säkert fått betalt av försäkringsbolaget och struntar i jobbet. avtal standard finns men ingen spec annat än att det skall åtwrställas. Vad hade ni gjort ?
Funderar på att ringa försäkeingsbolaget och meddela att det stannat v helt och att det är frysrisk i radiatorn som de sedan skall försäkra. Vad har jag för pårryckningamedel, när kan jag ta in en annan firma och hur kan jag kräva ersättning för. mina merkostnader ?
Beror på vem som är din part i detta? Kan antingen vara så att du fått en summa av försäkringsbolaget, då är din part byggaren. Är det försäkringsbolaget som betalar byggaren, så är det försäkringsbolaget du skall prata med.O olof63 skrev:Hej forumet, byggaren nästan klar efter en vattenskadad tvättstuga, krävde också nytt golv, omtapetserinf närliggande hall så det deog ut på tiden. Flera fel vid syn före jul, men hallen är nu 90 pct klar, tvättatugan funkar men det finns en restlista med rätt kostsamma punkter bl a:
i) inbyggd va mätare (för att klara Säker Vatten), tyvärr omöjligt att byta på, så,den behöver byggas om helt
ii) felaktigt byggs slits helkaklat, måste rivas, och vi snackar våtrum med klinker, golvvärme mm
Har blivit massor jobb utöver plan, mest pga dålig planering. I hallen åtwrstår några timmars monteringsjobb av platsbyggd garderob, inkoppling av spottar och el samt en radiator som skall återmonteras.
Problemet är att byggaren nu vägrar komma ut mer än en gång och egtersom vi inte är överens om rvättstugan har han stoppat allt arbete även med hallen. Radiatorn står nästan full med vatten på altanen utomhus och det är minusgrader. Sladdar hänger ur dosorna och hallen är belamrad med den demontwrade förvaringen. Vad hade ni gjort ?.Byggaren har säkert fått betalt av försäkringsbolaget och struntar i jobbet. avtal standard finns men ingen spec annat än att det skall åtwrställas. Vad hade ni gjort ?
Funderar på att ringa försäkeingsbolaget och meddela att det stannat v helt och att det är frysrisk i radiatorn som de sedan skall försäkra. Vad har jag för pårryckningamedel, när kan jag ta in en annan firma och hur kan jag kräva ersättning för. mina merkostnader ?
Har det tillkommit merjobb?
En besiktningsman borde ha tittat på vad som ska åtgärdas och då borde det finnas ett besiktningsprotokoll
En besiktningsman borde ha tittat på vad som ska åtgärdas och då borde det finnas ett besiktningsprotokoll
Klicka här för att svara