Om man lämnar in en bygganmälan kommer då någon ut och kontrollerar bygget så man följer ritningen ?
 
P Paragrafryttaren skrev:
Vad gäller anmälan?
Utbyggnad av fritidshus på 15kvm
 
Det finns inget lagkrav om slutsamråd på plats innan slutbesked, men kommunen kan ju alltid göra platsbesöket ändå. Generellt sett görs inga platsbesök för en sådan åtgärd.
 
  • Gilla
Revoman
  • Laddar…
Jag fick just detta i mitt Startbesked: "I detta ärende krävs utstakning och lägeskontroll. Arbeten ska utföras av person med grundläggande mätteknisk färdighet och som godkänts av kommunen. Beställning av utstakning, lägeskontroll kan göras på www.svedala.se"
 
Abbe W Abbe W skrev:
Jag fick just detta i mitt Startbesked: "I detta ärende krävs utstakning och lägeskontroll. Arbeten ska utföras av person med grundläggande mätteknisk färdighet och som godkänts av kommunen. Beställning av utstakning, lägeskontroll kan göras på www.svedala.se"
Eller också kan du anlita en privat mätningsfirma, som är godkänd.
 
Javisst, men att goggla på "Utstakning" gav riktigt dåligt resultat iaf i Sydvästra Skåne...
 
Abbe W Abbe W skrev:
Javisst, men att goggla på "Utstakning" gav riktigt dåligt resultat iaf i Sydvästra Skåne...
Har du provat att googla på ”Mätningstekniker” eller ”Mätningsingenjör” också?
 
Fällebyggarn Fällebyggarn skrev:
Om kommunens eget folk inte duger så finns [länk]
Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.