De elever som använder den här maskinen skulle kunna få skriva en minirecension och vi skulle få in synpunkter från barns perspektiv.
d^_^b Nästa generation av byggare/snickare:D

För att vara tydlig ! Jag anmäler inte intresse för att prova maskinen ;) !

Men efter att jag köpt Bosch gröna så kan jag bara säga, hur f-n har jag klarat mig utan innan...

Är nog den maskin som används mest efter skruvdragaren och ger kapen..

Lycka till alla (och klart skolan ska ha en!) ( Gruvberget oxå, seriös kille vad jag sett så långt)

//Jante

intressant hur olika vi är, jag har haft en multimaskin sedan förra vintern med alla tänkbara tillbehör men bara använt den i tio minuter totalt trots snickrande nästan varje dag.

Hallå, tycker även jag att den skiftande användningsgraden mellan forumfolket är intressant. Om man bortser från sliparbeten så använder jag min maskin ganska lite räknat i effektiv tid.

Jag måste dock säga att den tid som den faktiskt används är guld värd. Ofta används den till sådant jag inte riktigt vet hur jag skulle klarat av annars eller som tagit orimligt mycket tid att klara av på annat sätt.

Med vänlig hälsning,
Jacob

He he he, kul å skapa lite debatt :)

För att försöka vara liiiite tydligare, det är det 3de verktyget jag plockar fram när något skall göras, typ...
Tidsmässigt har jag använt det betydligt mer än skalman1 under året som gått och håller med Jakethesnake.
Guld värt, bra på "omöjliga" jobb och smidigt värre.

Snickrar inte varje dag, är periodare med byggandet och renoverandet.

//Jante

Jag anmäler intresse

Håller den för hårt arbete i metall?
och hur pass bra håller den i ett slit och släng garage?

kör gärna maskinerna tills de näst intill ger upp.

Anmäler intresse, som ngt nerdig akademiker - skall jag med glädje analysera maskinen mkt noga. Har jag arbete för den? Jajamensan - en övervåning på 100m2 att färdigställa plus ladugårdar och uthus. Står standby!!!

T
Anmäler härmed intresse, kommer väl till pass då jag ofta kapar dörrfoder när det ska läggas klinker. Boschen kommer att få jobba hårt och det skulle vara skönt att slippa fogsvansen som används för tillfället.

Har testat en Fein innan och blev inte särskilt imponerad och bladen är hutlöst dyra till den. Får se om Boschen kan ändra min åsikt angående Multicutters.

Redigerat:
Jag skulle gärna testa maskinen! Har ett rätt så långt förflutet här på byggahus, även om jag mest läser nuförtiden. Har en egen firma där den skulle kunna få bekänna färg, men även ett hus från -64 som totalrenoveras!

Vidare har jag en Fein multimaster och en Rotex 90 som referensmaskiner. Min recension skulle mest omfatta bladens(tillbehörens) kvalitet samt hållbarhet då dessa är rätt dyra, hur många 2 tumsreglar klarar bladet, hur hanterar det spiksågning osv, men förstås även den övergripande känslan och intrycket man får av så väl maskin som väska och tillbehör!

Jag skulle uppskatta samt förvalta chansen väl!

Jag testar gärna denna. Vill gärna jämföra den med min gröna. Gillar att Exprimentera med alla mina maskiner för att ständigt komma på nya användningsområden. Ska till att lägga 50kvm golv och påbörja en bastu/relax i källaren. Kommer använda den mycket om Jag blir den lyckliga som får äran att agera testare. Mitt tekniska intresse skulle ge maskinen vad den tål!för att se vad den går för..

I nästan sista stund anmäler även jag mitt intresse som testpilot. Har idag ett 10-tal blå Boschar som jag överlag är nöjd med, men även en PMF180 som införskaffades innan GOP:en såg dagens ljus. Om jag får förtroendet att testa GOP300 kommer den att ställas mot PMF:en som ett inägg i debatten huruvida det är värt för en privatkonsument/hemmafixare (jag använder inte elverktyg i mitt yrke) att välja en proffsmaskin före en gds-maskin.

Jakethesnake skrev:
Jag måste dock säga att den tid som den faktiskt används är guld värd. Ofta används den till sådant jag inte riktigt vet hur jag skulle klarat av annars eller som tagit orimligt mycket tid att klara av på annat sätt.

Med vänlig hälsning,
Jacob
Det håller jag helt med om, senast jag använde min var när jag satte innertak och behövde kapa av en ände av taksponten som satt innan och pekade neråt lite.
Tog multimaskinen och sågade ur den biten rätt upp i taket, väldigt smidigt.

nu väntar vi med spänning på vilka som blir dom lyckliga:)

Peterrr skrev:
Jag anmäler intresse

Håller den för hårt arbete i metall?
och hur pass bra håller den i ett slit och släng garage?

kör gärna maskinerna tills de näst intill ger upp.
Maskinen håller garanterat men gissa om du kommer att tröttna på att köpa nya blad *ler lite*
Där är nackdelen med dessa, bladen kostar en hel del och som hantverkare måste jag räkna med dem ibland om det är foder mot betongväggar osv.

Jag tror inte att varje testare får ett konto att handla klingor för, men skulle så vara fallet är jag såklart väldigt intresserad *S*

/Kent

jo min gröna äter också blad men efter ett tag så lär man sig att vara lite sparsam genom att sänka varvtalet och köra lite försiktigt. Jag upplever även orginalbladen som bättre än billiga "no name"...men
jag kan hålla med om att bladen kostar mer än vad dom borde:)
/
M

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.