L L Jan skrev:
Fråga.
Har aldrig testat skumtvätt. Klart det ser onekligen effektfullt ut på bilderna. Är det på riktigt bättre än bilschampoo eller är det en fluga?

Det fanns förr för 20 år sedan vaxtvätt som jag provade. Ingen fördel alls var det med den typen av tvättsystem. Nu finns det inte att köpa.
Det är en förtvätt innan du handtvättar.
För att få bort den mesta skiten innan du rör lacken.

https://www.instagram.com/p/C-LT55nIwV2/

• Gilla
Peter_Bromma och 3 till
  • Laddar…
Mugmaz Mugmaz skrev:
Det är en förtvätt innan du handtvättar.
För att få bort den mesta skiten innan du rör lacken.
Jaha, det är istället för högtrycksvatten om man inte har en sådan. För med högtryck försvinner nästan allt, före tvätt.

FredrikR FredrikR skrev:
Visst är det så i många fall. 👍

En av de 3 kom med Kärcher adaptern. 🙂

Har ägnat några minuter att googla efter den skum lans som Autodude säljer som DrDirt och är? identisk med den som Tershine säljer med sin logga på.
Hittar snarlika skum-munstycken med mer traditionella flaskor/behållare.
Kryper till korset och provar en sån också 🥸
Blir inte klok på om DrDirt lansen passar?

L L Jan skrev:
Jaha, det är istället för högtrycksvatten om man inte har en sådan. För med högtryck försvinner nästan allt, före tvätt.
Nä det gör det inte.
Foam är till högtryckstvätt.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Du måste köpa adapter.
Vad för tvätt har du?

Jag är ganska säker på att den har ¼".
Kan kolla efter målgången. 🙂🙌

Mugmaz Mugmaz skrev:
Du måste köpa adapter.
Vad för tvätt har du?
Beställt en till Nilfisk 👍
Edit: lagt i korgen ännu så länge

Beställt en till Nilfisk 👍
Edit: lagt i korgen ännu så länge
I just found this on AliExpress:
129,42kr | Pressure Washer Hose Connector Converter Power Washer Outlet Adapter M22 for Karcher Bosch Nilfisk High Pressure Washer Hose
https://a.aliexpress.com/_ExgjBOs

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Mugmaz Mugmaz skrev:
Nä det gör det inte.
Foam är till högtryckstvätt.
Skummet kan knappast appliceras genom högtryck, i så fall hade det blåst av. Om man inte står på långt håll förstås, men då blir det nog en del spill.

L L Jan skrev:
Skummet kan knappast appliceras genom högtryck, i så fall hade det blåst av. Om man inte står på långt håll förstås, men då blir det nog en del spill.
Kolla min video

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
L L Jan skrev:
Jo, man använder en skumlans påkopplad på högtryckstvätten.

L L Jan skrev:
Nope, kopplas till högtryckstvätten

L L Jan skrev:
Jag har 2 stycken till alkalisk avfettning och foam.
Sprayflaska för alkalisk avfettning, märkt "Gördetmed RW", med rött munstycke och svart lock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mugmaz Mugmaz skrev:
Kolla min video
Såg den nu, det är inte högt tryck alls. Mycket mindre mindre tryck än min högtryckstvätt när man spolar av.

Effektfullt, men är det någon idé med skum? Jag menar när jag kör avspolning med min högtryckstvätt så är bilen nästan ren efteråt. Använder bilschsmpoo och borste efter för att få bort hinnan och eventuell smuts som sitter hårdare

Nope, kopplas till högtryckstvätten
Aha, förstår. Högtrycksprutan hjälper till att driva fram skummet. Men vad är vitsen? Någon som vill tjäna pengar eller bra på riktigt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.