Du bör ha en bärlina under där det är tänkt att stolparna för uterummet hamnar.
Det är lite beroende på hur altanen ska konstrueras i övrigt, ligger den högt över mark så du behöver ha plintar med stolpar t.ex.?
Vill du ha isolering i golvet i uterummet så ska du göra det nu så du slipper lossa golvet sen. Lägg i cellplast som isolering och lägg en svart markduk eller vindduk över så slipper du se cellplasten genom springorna.