Hej!
Jag ska bygga ut 35 kvm var i två plan.
Hur skulle ni tänka.... ska man liva med gamla väggen eller göra en markering att nu börjar en ny "byggnad. Man t ex bygger bredare med 30 cm på varje sida.
Det jag tänker på är att när jag har byggt klart och putsat så kanske den nya delen sätter sig och det spricker i skarven. Om jag då inte livar så kanske det inte blir så många sprickor.
Eller är jag helt ute och cyklar?
Jag har ett hus som är 11x7 meter och jag tänkte "bara" bygga rakt ut med samma takhöjd, förlänga huset. Några tycker att man ska höja eller sänka takhöjden för att det ska se snyggare ut. Vad tycker ni?
Mvh
Anna