12 017 läst ·
21 svar
12k läst
21 svar
Bygga ut befintlig balkong
Vi sökte bygglov för vår balkong. Den ligger över 2,5 m. Det var 1,8 m som var gränsen, tror jag. Så vi valde att söka för säkerhetsskull. Vi fick rita upp den enkelt, på en befintlig husritning. Det gjorde jag med en blyertspenna. Gick så bra så...D da_leader skrev:
https://www.boverket.se/sv/byggande/bygga-nytt-om-eller-till/bygglov/altaner-uteplatser-och-uterum/
Precis. Vi sökte också bygglov. Enkel skiss. Gick igenom direkt.MollyMoon skrev:
Tog äntligen tag i saken och kontaktade byggnads. Här va det inte lika lätt. Skriver från minnet nu: byggslovsritningar, konstruktionsritningar och kontrollansvarig. Hoppades få lika fint som er utan massa krångel.
@Cykelstigar Jättefint ni fått det! Vi funderar också på liknande balkong då vi också har en långsmal i dagsläget. Vet du ungefär vad ert utbygge gick på i pengar?
Jag tror att det landade på ca 120k totalt från snickaren (inkl plåtarbeten men exkl räcke)
körde på timma och hade en väldigt duktig och effektiv snickare så det hjälpte såklart!
Hej! Vi har varit inne och kikat i den här tråden en del och sett att det finns inte så många bra exempel på den här typen av tillbyggnad. Detta är ett av dem - du har inte möjligtvis lite bilder på utrymmet däruppe nu när det är klart och hur ni upplever ytan runt sittplatserna? Nu när ni gjort det är ni nöjda med deckets dimensioner?
Klicka här för att svara