Hej, snyggt jobbat! Räknas detta som nybyggnation eller fasadförändring? Funderar också på att bredda en balkong men är osäker på vad det krävs för bygglov?
 
  • Gilla
MollyMoon
  • Laddar…
MollyMoon
D da_leader skrev:
Hej, snyggt jobbat! Räknas detta som nybyggnation eller fasadförändring? Funderar också på att bredda en balkong men är osäker på vad det krävs för bygglov?
Vi sökte bygglov för vår balkong. Den ligger över 2,5 m. Det var 1,8 m som var gränsen, tror jag. Så vi valde att söka för säkerhetsskull. Vi fick rita upp den enkelt, på en befintlig husritning. Det gjorde jag med en blyertspenna. Gick så bra så...:)-D
https://www.boverket.se/sv/byggande/bygga-nytt-om-eller-till/bygglov/altaner-uteplatser-och-uterum/
 
  • Gilla
da_leader och 2 till
  • Laddar…
MollyMoon MollyMoon skrev:
Vi sökte bygglov för vår balkong. Den ligger över 2,5 m. Det var 1,8 m som var gränsen, tror jag. Så vi valde att söka för säkerhetsskull. Vi fick rita upp den enkelt, på en befintlig husritning. Det gjorde jag med en blyertspenna. Gick så bra så...:)-D
[länk]
Precis. Vi sökte också bygglov. Enkel skiss. Gick igenom direkt.
 
  • Gilla
da_leader och 2 till
  • Laddar…
E
Tog äntligen tag i saken och kontaktade byggnads. Här va det inte lika lätt. Skriver från minnet nu: byggslovsritningar, konstruktionsritningar och kontrollansvarig. Hoppades få lika fint som er utan massa krångel.
 
  • Gilla
Cykelstigar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.