6 407 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Bygga upphöjt golv i barnrum
Mina ungar drar inte ens upp rullgardinen, den är nere dygnet runt om inte jag drar upp denraveper skrev:
Det är två spegelvända barnrum med ett fönster var. 2 och 4 år är dom. Dom har många ställen att sitta på men jag tror det skulle passa dom att ha var sitt skrivbord i sina egna rum.KnockOnWood skrev:
Tack för tipset. Skulle va smidigare men tror jag skulle störa mig på dom vertikala listerna..major_tom skrev:
Tack för tipset! Tror dock att det blir svårt för dom att komma upp och högre fallriskAnna_H skrev:
Jag kanske bygger nån egen pall/bänk med några steg upp istället.
Jag gör nog så. Lägger energin på att göra om garderobslösningen istället 
tänker att jag öppnar upp på liknande sätt som jag gjorde på andra sidan fönstret fast jag sätter nått annat än gips. Hur låter det?
Vad använder man bäst för material? MDF?
Sen sätter jag kanske elfa inredning.
tänker att jag öppnar upp på liknande sätt som jag gjorde på andra sidan fönstret fast jag sätter nått annat än gips. Hur låter det?
Vad använder man bäst för material? MDF?
Sen sätter jag kanske elfa inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför inte gips?
Jag tänkte att det skulle va mer hållbart om man bygger hyllor men har man elfa system som bara hänger i bakre väggen så antar jag att gips funkar bra.ricebridge skrev:
Hur gör man med golvet i garderoben? (har inte mer av trägolvet som ligger i rummet)
Hur sätter man dörrar eller täcker för graderoben?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bygga eget ventilerat golv
Golv -
Bygga isolerad friggebod med tryckt golvbjälklag?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Golvärme, oisolerad platta, kan bygga 7-9cm på höjd
Isolering -
Hur bygga övergång mellan golv?
Fönster & Dörrar -
Hur bygga bjälklag på torr stampad jordgolv, inomhus i ladugård?
Utbyggnad och tillbyggnad