Hej,
Vi behöver större boende och har funderat på att göra taklyft och bygga på en våning på vårt enplanshus. Har idag ett bolån på ca 2 milj.
Ett större hus i denna stad landar på minst 4 miljoner. Vi skulle kunna tänka oss flytta för att slippa genomföra ”jobbet” en renovering kräver.
Men frågan är vilket alternativ är lämpligast att välja.. bygga på eller köpa nytt hus?