Hej vänner!
Vi har ett hus från -69 som har ingjutna reglar i betongbjälklag och sedan reglar ovanpoå det , golvspånskiva och parkett. Vi vill ha klinker i hallen och därför tänkte jag ta bort reglarna som golvet ligger på och låta de ingjutna vara kvar, och sedan klä ytan som en pooliner med PE-film och gjuta upp med EPS (cirka 12 cm) och sedan golvvärme och armering i 30mm avjämningsmassa. Hur ser ni på detta? Några andra förslag? Tar gärna allas åsikter:)
 
Lyfter denna tråd
 
G gaspedal skrev:
Lyfter denna tråd
Hade exakt samma förutsättningar som dig i min hall. Och gjorde exakt som du tänkt göra.
 
Bruzz Bruzz skrev:
Hade exakt samma förutsättningar som dig i min hall. Och gjorde exakt som du tänkt göra.
Nämen va skönt. Vad klädde du in med för plast?! sådan där ångplast? Haft några luktproblem?
 
G gaspedal skrev:
Nämen va skönt. Vad klädde du in med för plast?! sådan där ångplast? Haft några luktproblem?
Hallen är endast 1 mån gammal och hade endast en liten snutt ingjuten regel. Men regeln var torr och fin.

Jag plastade bara in mot väggarna för att det inte skulle suga ut fukten ur eps:en. Eps:en i sig använder ju allt vatten när det brinner.

Jag använde biltemas målarplast eller vad den heter.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.