1 192 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Bygga upp med EPS?
Hej vänner!
Vi har ett hus från -69 som har ingjutna reglar i betongbjälklag och sedan reglar ovanpoå det , golvspånskiva och parkett. Vi vill ha klinker i hallen och därför tänkte jag ta bort reglarna som golvet ligger på och låta de ingjutna vara kvar, och sedan klä ytan som en pooliner med PE-film och gjuta upp med EPS (cirka 12 cm) och sedan golvvärme och armering i 30mm avjämningsmassa. Hur ser ni på detta? Några andra förslag? Tar gärna allas åsikter
Vi har ett hus från -69 som har ingjutna reglar i betongbjälklag och sedan reglar ovanpoå det , golvspånskiva och parkett. Vi vill ha klinker i hallen och därför tänkte jag ta bort reglarna som golvet ligger på och låta de ingjutna vara kvar, och sedan klä ytan som en pooliner med PE-film och gjuta upp med EPS (cirka 12 cm) och sedan golvvärme och armering i 30mm avjämningsmassa. Hur ser ni på detta? Några andra förslag? Tar gärna allas åsikter
Hallen är endast 1 mån gammal och hade endast en liten snutt ingjuten regel. Men regeln var torr och fin.G gaspedal skrev:
Jag plastade bara in mot väggarna för att det inte skulle suga ut fukten ur eps:en. Eps:en i sig använder ju allt vatten när det brinner.
Jag använde biltemas målarplast eller vad den heter.
Klicka här för att svara