tommib
Du kan ta vilken bräda som helst som passar breddmässigt. Ta något som är färdighyvlat så slipper du fixa med det. Med tanke på vikten som ska i måste du troligen förstärka konstruktionen avsevärt så att du binder ihop sidorna invändigt med reglar (som sedan döljs a betongleran). Du bör förmodligen bygga upp strukturen med någon form av frigolit eller liknande så att du inte kör betonglera rakt igenom, det blir helt orimligt tungt och du kommer aldrig kunna flytta inomhusdammen.

Baserat på dina frågor som du ställer rekommenderar jag att du köper/lånar en bok om finsnickeri och gärna även studerar konstruktionssnickeri så att du förstår vad problemen med ditt projekt är. Det är inte bara att bygga en låda och hälla i massa betonglera....
 
  • Gilla
leby
  • Laddar…
tackar för svaret
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.