Hej!
Grabben börjar nå ålder för eget rum, därmed ska vi slå igen den tidigare öppna planlösningen och få ett tredje sovrum.

Vi vill göra det så billigt som möjligt, men ändå stabilt och hållbart förstås..

Förra ägaren rev väggen och byggde ett valv, halvvalv där dörren varit.

Vilket materialval skulle ni rekommendera? Såg mycket plåtreglar i nybyggen när jag jobbade som fibertekniker. Antar försiktigt att det var för att det är enklare och snabbare, inte billigare?

07qa66xf2h5s02csivb7sxfa.jpg
 
  • Vardagsrumsinteriör med en taklampa och en tv på vilken en person tittar på schack.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Beroende på hur tjock väggen är så är de väl bara att enklast möjliga å regla upp 45or eller 70or. Sen på med isolering och gips, eventuellt OSB
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.