Hej,
Vi tänkte bygga en spaljé på ytan nedan.
Har snickrat väldigt lite så detta känns som ett lagom projekt.
Är väl egentligen infästningen jag funderar på.
Ska man köpa stolpsko och skruva fast i trallen?
Eller finns det annat sätt. De är ju inte så snygga.
Gissar att det räcker med 3 stolpar och sedan staketribbor.
Behöver ju inte vara så mycket mer avancerat.
Vi tänkte bygga en spaljé på ytan nedan.
Har snickrat väldigt lite så detta känns som ett lagom projekt.
Är väl egentligen infästningen jag funderar på.
Ska man köpa stolpsko och skruva fast i trallen?
Eller finns det annat sätt. De är ju inte så snygga.
Gissar att det räcker med 3 stolpar och sedan staketribbor.
Behöver ju inte vara så mycket mer avancerat.
Du kan ju fästa spaljén i golvreglarna, men då måste du såklart lossa på ett par trallbrädor och kapa ut för stolparna. Personligen tycker jag att det är värt det då jag, precis som du, tycker att stolpskor är rätt fula.
Jag fäste första stolpen i husväggen för att få lite stadga, och dessutom gjorde jag en liten vinkel i hörnet för att stötta lite även i den änden. Det blev riktigt stabilt och också rätt snyggt om jag får säga det själv.
Jag fäste första stolpen i husväggen för att få lite stadga, och dessutom gjorde jag en liten vinkel i hörnet för att stötta lite även i den änden. Det blev riktigt stabilt och också rätt snyggt om jag får säga det själv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är de 90x90stolpar. 22x95 dom liggande brädorna. Oimpregnerat...
Blev snyggt
Blev snyggt
Klicka här för att svara
