Hej,

Vi tänkte bygga en spaljé på ytan nedan.
Har snickrat väldigt lite så detta känns som ett lagom projekt.

Är väl egentligen infästningen jag funderar på.

Ska man köpa stolpsko och skruva fast i trallen?
Eller finns det annat sätt. De är ju inte så snygga.

Gissar att det räcker med 3 stolpar och sedan staketribbor.
Behöver ju inte vara så mycket mer avancerat.
 
  • Trädäck nära husvägg och gräsmatta som förberedelse för bygge av spaljé.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan ju fästa spaljén i golvreglarna, men då måste du såklart lossa på ett par trallbrädor och kapa ut för stolparna. Personligen tycker jag att det är värt det då jag, precis som du, tycker att stolpskor är rätt fula.

Jag fäste första stolpen i husväggen för att få lite stadga, och dessutom gjorde jag en liten vinkel i hörnet för att stötta lite även i den änden. Det blev riktigt stabilt och också rätt snyggt om jag får säga det själv.

Vit spaljé fäst vid en husvägg och golvreglar med en vinkel i hörnet för extra stöd, placerad på en trädäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Soligt trädäck med en nyligen installerad spaljé fäst i golvreglarna och en husvägg, inklusive verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Är de 90x90stolpar. 22x95 dom liggande brädorna. Oimpregnerat...
Blev snyggt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.