Jag undrar om det är någon här som har byggt skafferi under en trappa. För tillfället är det 2 st öppna "halvplanstrappor" (se bild) där vi tänker att vi ska ha ett skafferi under med dörr (ungefär som på bild nr 2)
Någon som har bilder på detta hur det kan bli eller kanske t.o.m avråder från det.
Inser att förstå steget är att göra trappan "stängd" men sen då?
Obs lånade bilder från google
Någon som har bilder på detta hur det kan bli eller kanske t.o.m avråder från det.
Inser att förstå steget är att göra trappan "stängd" men sen då?
Obs lånade bilder från google
Allting går utom små barn som springer
Men då blir det ett torrskafferi eller tänker ni att det ska vara svalt med hål genom yttervägg . Mycket isolering blir då, blir nog inte mycket plats kvar ´. Men som sagt bygg enligt egen smak
Byggde du in trappan, dvs satte väggen mot trappans sida så trappan hänger fortfarande för sig själv
?
Eller är väggen bärande för trappstegen?
Har funderat på att bygga in vår raka (nästan, den svänger längst ner) trappa bara.
Det problem jag kan se framför mig är att om man har en 180 graders vinklad trappa och bygger igen den helt så kan det beroende på bredd, på trappsteg mm bli svårt att få upp och ner stora möbler.
?
Eller är väggen bärande för trappstegen?
Har funderat på att bygga in vår raka (nästan, den svänger längst ner) trappa bara.
Det problem jag kan se framför mig är att om man har en 180 graders vinklad trappa och bygger igen den helt så kan det beroende på bredd, på trappsteg mm bli svårt att få upp och ner stora möbler.
Tack för bilder och input. Får se hur jag gör här. Blir nog först till hösten jag bygger det.
Funkar utmärkt att bygga igen, men är nog bättre som bara förvaring än som skafferi tänker jag.
grannen gjorde det väldigt enkelt för sig när han byggde igen: tog överblivna bitar av laminatgolvet han lagt i hallen, sågade till och skruvade på bakkanten av trappstegen.
grannen gjorde det väldigt enkelt för sig när han byggde igen: tog överblivna bitar av laminatgolvet han lagt i hallen, sågade till och skruvade på bakkanten av trappstegen.
Jag har funderat på att bygga igen vår för att skapa förvaringsutrymme, främst till ytterkläder out of season men troligen får vi en mörkare hall och det är inte så skoj. Kanske om man bara bygger igen undertill, men det ser nog inte riktigt klokt ut, trodde jag tills jag såg "hundkojan" 
Kruxet är väggvalet, huset har slatspacklade siporexvaggar på gott och ont så reglar och slatspacklad gips får det nog bli.
Ytterdörren används i princip bara till gäster och tvillingvagnen som skymtar står där mest för att den tar minst plats där. Och vi inte orkat sälja den. Tvillingarna är ändå gamla nog
Kruxet är väggvalet, huset har slatspacklade siporexvaggar på gott och ont så reglar och slatspacklad gips får det nog bli.
Ytterdörren används i princip bara till gäster och tvillingvagnen som skymtar står där mest för att den tar minst plats där. Och vi inte orkat sälja den. Tvillingarna är ändå gamla nog
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Fick du till nåt bra här? Är i tagen att göra nåt liknande och letar lite inspirationR Rickard Ohlin skrev:Jag har funderat på att bygga igen vår för att skapa förvaringsutrymme, främst till ytterkläder out of season men troligen får vi en mörkare hall och det är inte så skoj. Kanske om man bara bygger igen undertill, men det ser nog inte riktigt klokt ut, trodde jag tills jag såg "hundkojan"
Ytterdörren används i princip bara till gäster och tvillingvagnen som skymtar står där mest för att den tar minst plats där. Och vi inte orkat sälja den. Tvillingarna är ändå gamla nog[bild]
tjena, har du hittat en bra lösning? jag har liknande trappa och vill bygga något bra eller smart förvarning som dig
R Rickard Ohlin skrev:Jag har funderat på att bygga igen vår för att skapa förvaringsutrymme, främst till ytterkläder out of season men troligen får vi en mörkare hall och det är inte så skoj. Kanske om man bara bygger igen undertill, men det ser nog inte riktigt klokt ut, trodde jag tills jag såg "hundkojan"
Ytterdörren används i princip bara till gäster och tvillingvagnen som skymtar står där mest för att den tar minst plats där. Och vi inte orkat sälja den. Tvillingarna är ändå gamla nog[bild]
Klicka här för att svara