Jag och min man går i pooltankar och det är en thermopool ovan mark som skall byggas och sedan integreras med vår altan. Tomten är plan och lättbygd eller hur man skall uttrycka det.
Hur svårt är det att göra detta själv? Enligt poolföretagen är det inte särskilt svårt bara man följer anvisningarna noga, men vad vet vi om svårighetsgraden.
Vi är inga snickare någon av oss men jag bygger gärna möbler.Slänger in en bild så ni ser vilken typ av möbler det rör sig om. I det här fallet en platsbygd sittbänk med tre stycken förvaringslådor.
Till hösten skall vi bygga sommarstuga och då kommer vi att ha möjlighet att se hur det går till att gjuta en bottenplatta vilket känns mycket lärorikt.
Är man galen om man ger sig på ett sådant projekt som att bygga sin egen pool tro?
Det bör tilläggas att jag självklart förstår att vi skall ta in en elektriker för att göra elen!
Hur svårt är det att göra detta själv? Enligt poolföretagen är det inte särskilt svårt bara man följer anvisningarna noga, men vad vet vi om svårighetsgraden.
Vi är inga snickare någon av oss men jag bygger gärna möbler.Slänger in en bild så ni ser vilken typ av möbler det rör sig om. I det här fallet en platsbygd sittbänk med tre stycken förvaringslådor.
Till hösten skall vi bygga sommarstuga och då kommer vi att ha möjlighet att se hur det går till att gjuta en bottenplatta vilket känns mycket lärorikt.
Är man galen om man ger sig på ett sådant projekt som att bygga sin egen pool tro?
Det bör tilläggas att jag självklart förstår att vi skall ta in en elektriker för att göra elen!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är man normalhändig är inga arbetsmoment besvärliga. Komplexiteten i ett poolbygge kommer snarare av att det är många saker som ska bli rätt och som man vill ha det. Att poolen ska vara ovan mark gör det hela mycket enklare som jag ser det och man slipper ha rör dolda i mark.
Kör!
Kör!
Jag håller på och bygger själv, fast det kommer bli en stålväggspool. Har dessutom handgrävt det mesta. 
Kan tipsa om att både använda detta forum och poolforum så får du svar på det mesta.
Har en tråd om du vill kika in mitt projekt.
https://www.byggahus.se/forum/threads/projekt-rund-pool.404167/
Kan tipsa om att både använda detta forum och poolforum så får du svar på det mesta.
Har en tråd om du vill kika in mitt projekt.
https://www.byggahus.se/forum/threads/projekt-rund-pool.404167/
Klicka här för att svara