Tänkte precis samma sak! Slängde ut rykande poffande skräppanna med små acktankar till förmån för bergvärme. Har aldrig ångrat det men blir ändå lite avisMB77 skrev:
Ha ha grilla korv, den var braxdigger skrev:När är det dags att grilla korv i pannan??När kompisen köpte sitt hus så grillade vi korv i hans panna som invigning och när jag köpte mitt hus slängde jag in en gammal vedpanna eftersom den gamla var så kass, då invigde vi den med med en korvgrillning i pannrummet.
Sen skulle jag gärna komma ner och gästelda din panna, vilken fröjd att ha en sån fin vedpanna.Jag ser fram emot att montera pelletspannan som står på släpkärran utanför, ska bli så skönt att slippa köra in 3-4 dryga skottkärror med ved varje dag i minus 20..
Dock hade jag önskat mig en bättre brännare, men den jag har är ganska driftsäker och funkar bra även om den är lite gammal.
Min plan är att sitta och njuta av Hargassners öl
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var föresten hon på bilden som installerade pannan 😇
En gästeldning fixar vi
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vad rekommenderar ni
Har fått förslag på
1. Ta bort murstos, fyll upp med sten och mura igen
Fördel: man återställer så långt det går och någonstans hoppas man på att spåren av en kamin försvinner.
Har en sten som kan passa ganska bra sen vedpannan åkte in
Nackdel: verkar vara ett jäkla jobb att få loss en inmurad stos, sen ska man väl ha speciella bruk etc
2. Behåll stosen, fyll på med isolering och montera en platta på utsidan
Fördel: snabbt jobbat och man kan någon gång återanvända stosen.
Nackdel: skulle borsten fastna i isoleringen och dra ut den vid sotning så blir det dumt.
Ge mig en spark i röven nu
Logga in
Skapa konto
Bypass för vvb
Denna lösning är ju inte helt klar än så tillsvidare går all varmvatten genom vvb oavsett om det är Nibe eller Hargassner
Det ska dock ändras till nästa gång en röris kikar förbi
Vill kunna styra förbi vvb när jag eldar, likaså med niben... Tanken med den var att det skulle bli ett bubbelbad... Och det blev det nästan, fast inkapslat i 4m3 Tank