2 598 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
bygga över ström utag ?
Håller på och renoverar en hall.
Där har jag tänkt att sätta renoverings gips på väggarna. Ca 1,5m upp på ena väggen så sitter det ett ström utag. Kan man bara sätta gips över det eller måste man ta bort det, och i så fall hur?
Vill inte ha det kvar.
MVH Anders
Där har jag tänkt att sätta renoverings gips på väggarna. Ca 1,5m upp på ena väggen så sitter det ett ström utag. Kan man bara sätta gips över det eller måste man ta bort det, och i så fall hur?
Vill inte ha det kvar.
MVH Anders
Jag gipsade över ett antal dosor som inte nyttjades och satt lite "fult" till. Jag bytte dock "elsnörena" så det inte fanns några skarvar. Lätt att byta & komplitera med nya "snören".
Men som alltid....... efter en tid behövde jag en av dosorna.
Som tur var hade jag monterat in en plattjärnsbit 8) i dosan innan övergipsning så det gick lätt att hitta den igen med hjälp av en magnet
Men som alltid....... efter en tid behövde jag en av dosorna.
Som tur var hade jag monterat in en plattjärnsbit 8) i dosan innan övergipsning så det gick lätt att hitta den igen med hjälp av en magnet
Både min man och elektrikern har svurit mycket (de hittade tom på alldeles nya svordomar
) över igensatta/gömda uttag vid renovering av förra huset. Det slutade med att efter mycket letande så fick vi såga upp hål i väggen för att komma åt ledningarna. 
Så bygg inte över om du inte drar om ledningarna till befintliga uttag.
Så bygg inte över om du inte drar om ledningarna till befintliga uttag.
Det där var en bra ide! Även om jag inte tänkar gipsa in dosarna, hadde jag funderat på att i-fall-vi-nån-gång-skaffar dosorna får tapet över sigSnickarPelle skrev:
Klicka här för att svara