Orka inte läsa så sorry om detta redans sagts, men varför inte köpa på byggvård? Tex
http://www.byggigen.se/

Hitta en som passar i måtten, du kanske måste anpassade både dörr och karm, om dörrbladet är djupare än gamla från man fräsa bort lite ur karmen ex

Martin_B
klonk skrev:
Jag förstår inte exakt vad du ska göra, men jag tyckte att det var lite klurigt att få in allt jag skulle få in inuti dörren i det projekt jag gjorde. Hur stort är det du ska fälla in i hålen du gör?
Tänkte förvandla en sådan här:

OBS! Ej mina bilder.

l2sovrumvy.jpg_Thumbnail2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

...till en sådan här...

9022710857.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

...måste bara hitta trollpinnen också :D

Redigerat:
Martin_B
AndersMalmgren skrev:
Orka inte läsa så sorry om detta redans sagts, men varför inte köpa på byggvård? Tex
[länk]

Hitta en som passar i måtten, du kanske måste anpassade både dörr och karm, om dörrbladet är djupare än gamla från man fräsa bort lite ur karmen ex
Att hitta flera dörrar med exakt samma stil och form, som alla har samma höjd, som dessutom finns i flera olika bredder,...tja det är inte det lättaste. Tro mig jag har kollat runt.

Det enda alternativet för mig är att köpa nytt i så fall och modifiera de nya dörrarna. Då kan jag få lika dörrar i hela huset. Alternativt måttbeställa, det går ju också.

Återigen, jag ger det ett försök, men nu räknar jag nästan med att det skall gå åt h....... så jag kan ju inte bli besviken oavsett resultat :)

Du kan hitta en som är ltie större och hyvla ned den, så gjorde jag med en dörr i min lgh

Martin_B skrev:
Tänkte förvandla en sådan här:

[bild]
...
Det är väl inte fotat hemma hos dig?

Annars hade jag nog hellre lagt krafterna på att tapetsera om ;)

Martin_B
KnockOnWood skrev:
Det är väl inte fotat hemma hos dig?

Annars hade jag nog hellre lagt krafterna på att tapetsera om ;)
Nej jag hittade de på nätet :) ...la in de bara för att förklara för klonk då h*n inte förstod hur jag menade.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.