Tjena!
Jag och sambon köpte en 50-talsvilla förra året. Renovering pågår för fullt och vi börjar närma oss vår farstu. I dagsläget ser det ut såhär:
Helt oisolerad, ca 150mm tjocka väggar ink ytterpanelen (som är rutten). Plexiglas till fönster. Byggd på en oisolerad platta.
Tanken är att vi ska bygga om den helt så att den kan fungera som en hall. Problemet är plattan, den är ca 60mm lägre än golvet inne i huset. Förhoppningen har varit att kunna lägga klinker som går från farstun in genom den nuvarande ytterdörren. Men det hade ju varit trevligt med lite isolering. Finns det något lösning som inte innebär att bila upp hela plattan och göra om? Det skulle kunna gå att höja golvet inomhus en aning men inte mycket då det är ett litet avstamp mellan källartrappan och en trappa upp till entréplanet.
Jag har snubblat över denna hemsida:
https://www.ebeco.se/isolering/cable-board
Någon som har erfarenhet om dessa? Hade de kanske kunnat funka för mig och är de tillräckligt bra? Eller finns det någon annan mirakellösning?
Försökt fatta mig hyggligt kort, men svårt att inte göra det rörigt. Kompletterar gärna med info om det behövs.