38 257 läst ·
20 svar
38k läst
20 svar
Bygga om garage till boyta?
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Även värt att notera i sammanhanget är att man ska prata med kommunen först. De har ju funnits fall där man inte får utöka boendet även om man vill.
Medlem
· Västra Götaland
· 245 inlägg
När jag tittar på bilderna så ser det ut som om egentligen alla anslutningar i badrummet får plats inom samma bjälkar (golvbrunn, handfat och toa går i en ganska rak linje). Enklast hade ju varit att ändra röret på väggen (1 i illustrationen) så detta svänger in i nästa sektion av balkar. Då kan man ha ett tvärgående rör som idag (2), men slippa gå igenom balken.
Om detta är möjligt så skulle jag nästan göra denna ändring först så är ju iaf allt vad avlopp heter löst, då är det vattnet kvar. Om man kan dra om även detta så är det ju inga större problem att fästa en llika dan balk utan modifikationer bredvid den rötna. Även om balken sviktar, så verkar det ju inte var något som märkt i badrummet så man kanske flytspacklat eller så? Det känns som om det mest handlar om att förstärka nuvarande? Försökte illustrera hur jag tänkte med bilden nedan.
Om detta är möjligt så skulle jag nästan göra denna ändring först så är ju iaf allt vad avlopp heter löst, då är det vattnet kvar. Om man kan dra om även detta så är det ju inga större problem att fästa en llika dan balk utan modifikationer bredvid den rötna. Även om balken sviktar, så verkar det ju inte var något som märkt i badrummet så man kanske flytspacklat eller så? Det känns som om det mest handlar om att förstärka nuvarande? Försökte illustrera hur jag tänkte med bilden nedan.
Medlem
· Västra Götaland
· 245 inlägg
Klicka här för att svara
