Hej, vi ska bygga nytt steg till dörren ute. Idag har vi denna gammla sten platan. Stenarna sitter fast men dom kommer jag att hugga bort men under så har vi en betong platta.
Vi ska lägga ett trall golv. Kommer bli aningen större en vad vi har idag.
Men min fundering är ifall jag bör ta bort betongen eller om jag kan låta den vara kvar under trallen?
Den kommer inte vara ivägen för bygget utan jag tänker mer om det kan uppstå något ”problem” med fukt insekter mm
Men min fundering är ifall jag bör ta bort betongen eller om jag kan låta den vara kvar under trallen?
Den kommer inte vara ivägen för bygget utan jag tänker mer om det kan uppstå något ”problem” med fukt insekter mm
Självbyggare
· Stockholm
· 8 573 inlägg
Det tror jag inte blir några problem.T Tvätt673 skrev:Hej, vi ska bygga nytt steg till dörren ute. Idag har vi denna gammla sten platan. Stenarna sitter fast men dom kommer jag att hugga bort men under så har vi en betong platta.
Och med tanke på att stenarna idag lär släppa igenom en del fukt så tror jag inte det blir så stor skillnad när du lägger trall på: Möjligen lite mer vatten så man vill ju inte ha en lutning mot huset, men annars skulle jag låtet den vara om det passar den nya konstruktionen
Klicka här för att svara