Jag har en snickare (från Polen) som påstår att det är en bra idé att sätta plast under gipsen på båda sidor av mellanväggen
Det är en direkt dålig ide, för eventuell fukt som letar sig in där emellan har sedan ingenstans att ta vägen. Byt ut det mot någon diffusionsöppen-papp istället, om man nu är rädd att isoleringen skall krypa ut igenom 2 skivor., vilket för mig verkar vara helt omöjligt.