Jag har en snickare (från Polen) som påstår att det är en bra idé att sätta plast under gipsen på båda sidor av mellanväggen
Det är en direkt dålig ide, för eventuell fukt som letar sig in där emellan har sedan ingenstans att ta vägen. Byt ut det mot någon diffusionsöppen-papp istället, om man nu är rädd att isoleringen skall krypa ut igenom 2 skivor., vilket för mig verkar vara helt omöjligt.
 
Skippa den plasten.

Gips, regel, gips duger utmärkt som innervägg. Vill man sen lyxa så kör man med gips, osb, regel, osb, gips
 
Jag skippade plasten. Känns onödigt och lite riskabelt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.