13 796 läst ·
21 svar
14k läst
21 svar
Bygga in side-by-side kyl/frys
finns högre modellerP Patrik Friberg skrev:Skippa ismaskinen!
I mina ögon är det bara en onödig gimmick.
När vi flyttade in i vårat hus så stod det ett side-by-side skåp i köket och frysen var så mikroskopiskt lite då ismaskinen snodde typ 25% av den redan ganska lilla frysdelen.
Som tur var pajjade skåpet efter bara någon månad så då fick vi köpa ett utan ismaskin vilket vi inte på fem år har ångrat.
Frysen är ändå i minsta laget och när det är dags att byta köket så blir det separata skåp.
Side-by-side skåp tycker jag kan funka om man bor en eller två i hushållet men för en familj är de för små. Synd att det inte finns högre modeller!
Vi har kompletterat med en frysbox i källaren.
Vi har en side-by-side med ismaskin och vatten i dörren och de är utan tvekan det bästa valet vi gjort. Kommer aldrig mer bygga ett kök utan den funktionen.
Vi har byggt in den och det blev väl ”OK”, hade jag hittat en modell som dörrarna inte behöver utrymme på sidorna så skulle jag köpt de direkt. Men nu ser de som sagt OK ut, men inte mer än så.
Vi har byggt in den och det blev väl ”OK”, hade jag hittat en modell som dörrarna inte behöver utrymme på sidorna så skulle jag köpt de direkt. Men nu ser de som sagt OK ut, men inte mer än så.
Vi har ett relativt litet kök i ett gammalt radhus och valde ett side-by-side skåp när det gamla gick sönder. Anledningen var att vi ville få 30 extra cm för att kunna göra en bänkyta(ca 60x60) för kaffebryggare och lite sånt.
Om förutsättningarna hade varit annorlunda så hade jag nog valt 2 vanliga skåp, men volymen räcker absolut, och då lagar vi ändå MYCKET mat.
Detta var "bara" 67cm djupt, men ska flytta ut skåpen så att de blir i hyfsad nivå. Man kan som tidigare nämnts inte få det supertight, både pga dörrupphängningen, men också då kompressor sitter på sidan.
Om förutsättningarna hade varit annorlunda så hade jag nog valt 2 vanliga skåp, men volymen räcker absolut, och då lagar vi ändå MYCKET mat.
Detta var "bara" 67cm djupt, men ska flytta ut skåpen så att de blir i hyfsad nivå. Man kan som tidigare nämnts inte få det supertight, både pga dörrupphängningen, men också då kompressor sitter på sidan.
Klicka här för att svara