37 944 läst ·
38 svar
38k läst
38 svar
Bygga in räcket på en 70-tals furutrapp i gips.
Ja du jäklar va bra det blev!
Vi har en liknande trappa fast i svart/brun betsadsom jag funderar på att göra ett liknande arbete med och nu när man ser hur det blev är jag än mer övertygad om att jag ska göra på detta sätt.
Först tänkte vi måla hela trappen men då måste man monterna ned alla spjälor, slipa, måla och måla samt att försöka skruva tillbaka allt på samma ställe. Där slipper man flera steg.
Och vi ska också göra en trapprenovering av själva trappstegen. Det blir nog kanon!!
Vi har en liknande trappa fast i svart/brun betsadsom jag funderar på att göra ett liknande arbete med och nu när man ser hur det blev är jag än mer övertygad om att jag ska göra på detta sätt.
Först tänkte vi måla hela trappen men då måste man monterna ned alla spjälor, slipa, måla och måla samt att försöka skruva tillbaka allt på samma ställe. Där slipper man flera steg.
Och vi ska också göra en trapprenovering av själva trappstegen. Det blir nog kanon!!
Bara en tanke: Den gamle mästerrymmaren Ioan Ursut checkade ju ut från Kriminalvården vid nåt tillfälle genom att klämma sig genom en ventilationsöppning som var sjutton cm på det smala hållet.
Så nog fan kan en nyfiken treåring som "bara" ska ner under trappan en roligare väg lyckas klämma kroppen igenom 13-cm-öppningen och bli hängande i huvudet.
Om man frågar på ett forum så får man svar. Inte alltid de man vill bara.
Så nog fan kan en nyfiken treåring som "bara" ska ner under trappan en roligare väg lyckas klämma kroppen igenom 13-cm-öppningen och bli hängande i huvudet.
Mina ungar är väl fetare och mindre motiverade än en självsvälten, naken, inoljad kåkfarare antar jag.Carl_Elvis skrev:Bara en tanke: Den gamle mästerrymmaren Ioan Ursut checkade ju ut från Kriminalvården vid nåt tillfälle genom att klämma sig genom en ventilationsöppning som var sjutton cm på det smala hållet.
Tänk på att lackade trappsteg kan bli hala....
Ja snyggt är det inte...-70-tals brun också förstås..... 
En kompis gjorde också det, rev bort fula bruna mattan, målade allt vitt och satte in en grå skitsnygg matta. Synd att de några veckor senare fick valpar som gick lös på mattan i trappen! :/ Men snyggt blev det!
Klicka här för att svara