Har en förstukvist om ca 2,25 *1,25 vid vår entre. För denna finns bygglov.

Nu skulle vi vilja bygga in den utan att förändra yttermåtten. Tror ni vi behöver bygglov, eller räcker det med bygganmälan?

Vi bor i detaljplanerat område i Sollentuna.

/alacs
 
Bygglov krävs om ingreppet förändrar husets karaktär.
 
ok, tack. Ja, det får man väl förmodligen klassa det som även om det inte påverkar kvm.

/alacs
 
Bor du i planerat område krävs absolut byggnadstillstånd, annars kanske en bygganmälan är tillräcklig.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.