Ska nu bygga hus igen och funderar denna gång på att bygga med ytterväggar o tak i cellplast, detta är ju inget nytt men har hittat ett företag som bygger väggarna i massiva 250mm moduler med infrästa reglar. U-värdet ligger kring 0,21 och det är skapligt billigt i förhållande till traditionella metoder. Nu undrar jag bara om det finns erfarenhet på forumet av denna typ av byggteknik, det finns inte mycket att läsa som jag kan hitta, tips och råd är välkommet och om någon byggt med liknande teknik är jag mer än intresserad av era erfarenheter. dessutom undrar jag vilken typ av värmekälla som fungerar bäst med denna typ av isolering?
hoppas på svar!