1. Golvbjälken är monterad parallellt med väggen och sitter med 1cm mellanrum mellan vägg och ytterkanten på bjälken.
vägg | 1cm | | <bjälke
| | |
| | |
| | |
3,4. Du menar alltså att man först monterar stödbrädan längst med 45x45 regeln, sedan fäster man upp kalaset med plåtar på den sittande 195x45 bjälken?
Plåtarna skall då sitta på båda sidorna av bjälken/regeln?