6 758 läst ·
63 svar
7k läst
63 svar
Bygga garage utan att missa något!?
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Bred port alla dagar.Markus Lindström1 skrev:
Jag har en 3 m bred port samt en 2,6 m hög port i mitt garage.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Var egentligen en fortsättning på där du svara angående epoxi. Du tyckte att det borde glättas.Matti_75 skrev:
Epoxi släpper och jag tycker glättning är bättre
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Epoxi släpper om du brukar garaget, det ligger bara på ytan och det slits och släpper vid bruk.
Har epoxi i verkstaden våran och det är ett trist golv när man drar domkrafter osv över golvet.
Vi prata epoxi i nybygget men de som bygger avrådde oss och hellre lägga en impregneringen som suger in i betongen.
Har epoxi i verkstaden våran och det är ett trist golv när man drar domkrafter osv över golvet.
Vi prata epoxi i nybygget men de som bygger avrådde oss och hellre lägga en impregneringen som suger in i betongen.
Som sagt, Epoxi släpper inte om det görs rätt. Finns massor med verkstadsgolv det inte släpper på. Jag tycker att du skall reklamera till de som målade ditt golv om färgen släpper.H Hallerudsbo skrev:Epoxi släpper om du brukar garaget, det ligger bara på ytan och det slits och släpper vid bruk.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
De som behandla nya verkstaden avrådde på grund av att epoxi är inte bra.Nissens skrev:
Så då måste jag lyssna.
Men Skanska har nog fel. Inte vet jag
Som sagt, det finns många verkstadsgolv som har epoxibehandling som inte flagar trots hård belastning.H Hallerudsbo skrev:
Det har väl varit någon speciell omständighet i ert fall tänker jag.
Utslagsvask och varm och kallvatten. Glöm inte många eluttag och bra mekbelysning. Värme och ventilation.Markus Lindström1 skrev:
Vi ska bygga garage nu under sommaren. Min fråga till er experter, garageägare och proffs är vad man inte ska missa i sitt garage?
Smarta lösningar, nödvändiga prylar osv. Alla tips är välkomna!
Bra att veta är väl att vårt användningsområde för garaget kommer vara förvaring, frysskåp, mekverkstad, snickarboa, gym.
Nu låter det som att vi ska bygga en maskinhall men icket. Det är cirka 60 kvm + carport bredvid.
Tips och tricks tas tacksamt emot!
Golvbrunn, hann precis stoppa den som skulle instalera golvbrunnen, han tänkte att den skulle hamna exakt mitt under bilen = där du vill ha garagedomkraften. Nu är den placerad lite åt sidan så inte garagedomkraften fastnar men så att bilen inte kör över golvbrunnen.
Vad ska du ha för uppvärmning?
Jag ångrar att jag inte drog fram ett avloppsrör på insidan där luftvärmepumpens utedel sitter. Då kan man avleda vattnet från den med ett kort rör med värmekabel. Bildas enorma mängder is under min pump på vintern, men det är såklart även beroende på var i landet man bor.
Jag ångrar att jag inte drog fram ett avloppsrör på insidan där luftvärmepumpens utedel sitter. Då kan man avleda vattnet från den med ett kort rör med värmekabel. Bildas enorma mängder is under min pump på vintern, men det är såklart även beroende på var i landet man bor.