Nissens Nissens skrev:
Man epoxibehandlar golvet…
Eller gjuter med rätt betongkvalite och glättar

• Gilla
Oldboy
  • Laddar…
H
Matti_75 Matti_75 skrev:
Eller gjuter med rätt betongkvalite och glättar
De hade på ett medel på min platta som trängde in 10 mm sa dom, ska va istället för att måla.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
H
Markus Lindström1 Markus Lindström1 skrev:
Vi är lite i valet och kvalet om vi ska ha en bred port eller två små portar. Men jag tror att det lutar åt en bred port samt en gång dörr bredvid. Jag tänker att en bred port är positivt då man ska ta in till exempel båten eller släpet för service underhåll reparation med mera.
Bred port alla dagar.
Jag har en 3 m bred port samt en 2,6 m hög port i mitt garage.

H Hallerudsbo skrev:
De hade på ett medel på min platta som trängde in 10 mm sa dom, ska va istället för att måla.
Mitt förslag har inget med målning att göra. Det är att se till så betongen har rätt egenskaper och gör så att saltet inte tränger in och får armeringen att rosta samt förstör betongen

• Gilla
Oldboy
  • Laddar…
Nissens
H Hallerudsbo skrev:
De kan ha använt betsil. Det skall skydda bra tror jag. 😊

H
Matti_75 Matti_75 skrev:
Mitt förslag har inget med målning att göra. Det är att se till så betongen har rätt egenskaper och gör så att saltet inte tränger in och får armeringen att rosta samt förstör betongen
Var egentligen en fortsättning på där du svara angående epoxi. Du tyckte att det borde glättas.
Epoxi släpper och jag tycker glättning är bättre

Nissens
H Hallerudsbo skrev:
Var egentligen en fortsättning på där du svara angående epoxi. Du tyckte att det borde glättas.
Epoxi släpper och jag tycker glättning är bättre
Njaee, Epoxi släpper inte om det görs rätt. Betsil är nog en bra lösning. Har inte använt det själv dock.

H
Epoxi släpper om du brukar garaget, det ligger bara på ytan och det slits och släpper vid bruk.
Har epoxi i verkstaden våran och det är ett trist golv när man drar domkrafter osv över golvet.
Vi prata epoxi i nybygget men de som bygger avrådde oss och hellre lägga en impregneringen som suger in i betongen.

Nissens
H Hallerudsbo skrev:
Epoxi släpper om du brukar garaget, det ligger bara på ytan och det slits och släpper vid bruk.
Har epoxi i verkstaden våran och det är ett trist golv när man drar domkrafter osv över golvet.
Vi prata epoxi i nybygget men de som bygger avrådde oss och hellre lägga en impregneringen som suger in i betongen.
Som sagt, Epoxi släpper inte om det görs rätt. Finns massor med verkstadsgolv det inte släpper på. Jag tycker att du skall reklamera till de som målade ditt golv om färgen släpper.

• Gilla
TCG
  • Laddar…
H
Nissens Nissens skrev:
Som sagt, Epoxi släpper inte om det görs rätt. Finns massor med verkstadsgolv det inte släpper på. Jag tycker att du skall reklamera till de som målade ditt golv om färgen släpper.
De som behandla nya verkstaden avrådde på grund av att epoxi är inte bra.
Så då måste jag lyssna.
Men Skanska har nog fel. Inte vet jag

Nissens
H Hallerudsbo skrev:
De som behandla nya verkstaden avrådde på grund av att epoxi är inte bra.
Så då måste jag lyssna.
Men Skanska har nog fel. Inte vet jag
Som sagt, det finns många verkstadsgolv som har epoxibehandling som inte flagar trots hård belastning.

Det har väl varit någon speciell omständighet i ert fall tänker jag.

• Gilla
TCG
  • Laddar…
Markus Lindström1 Markus Lindström1 skrev:
Vi ska bygga garage nu under sommaren. Min fråga till er experter, garageägare och proffs är vad man inte ska missa i sitt garage?
Smarta lösningar, nödvändiga prylar osv. Alla tips är välkomna!

Bra att veta är väl att vårt användningsområde för garaget kommer vara förvaring, frysskåp, mekverkstad, snickarboa, gym.
Nu låter det som att vi ska bygga en maskinhall men icket. Det är cirka 60 kvm + carport bredvid.

Tips och tricks tas tacksamt emot!
Utslagsvask och varm och kallvatten. Glöm inte många eluttag och bra mekbelysning. Värme och ventilation.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Golvbrunn, hann precis stoppa den som skulle instalera golvbrunnen, han tänkte att den skulle hamna exakt mitt under bilen = där du vill ha garagedomkraften. Nu är den placerad lite åt sidan så inte garagedomkraften fastnar men så att bilen inte kör över golvbrunnen.

Vad ska du ha för uppvärmning?
Jag ångrar att jag inte drog fram ett avloppsrör på insidan där luftvärmepumpens utedel sitter. Då kan man avleda vattnet från den med ett kort rör med värmekabel. Bildas enorma mängder is under min pump på vintern, men det är såklart även beroende på var i landet man bor.

• Gilla
Markus Lindström1
  • Laddar…
Nissens
En sak jag uppskattar är att jag lade in vattenburen golvvärme i garaget, golvet torkar upp snabbare. 😊

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.