2 630 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Bygga förråd
Jag ska snart bygga ett förråd för trädgårdsredskap mm i min carport. Det ska vara panel på utsidan så att det blir likt själva huset, men vad ska jag ha som innervägg? Är någon typ av osb-skiva bra? Jag vill ha en täckande vägg så blir det enklare att hänga upp saker på den. Konstruktionsplywood är ju påtagligt dyrare.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Du behöver inte ha någon innervägg alls.
Det brukar man inte ha i enkla förråd där man inte är noga med utseendet.
För att fästa krokar och hållare för redskap kan du sätta upp en horisontell bräda på lämplig höjd.
Det brukar man inte ha i enkla förråd där man inte är noga med utseendet.
För att fästa krokar och hållare för redskap kan du sätta upp en horisontell bräda på lämplig höjd.
I det gamla förrådet som ska rivas har jag inga innerväggar och det ser ganska tråkigt ut... Även om jag självklart får sätta hyllplan och större krokar i reglarna så blir det ju släta väggar där inte smutsen fastnar så lätt.
Så, är osb skiva från Byggmax ett bra val, eller ska jag välja konstruktionsplywood?
Så, är osb skiva från Byggmax ett bra val, eller ska jag välja konstruktionsplywood?
Jag förstår heller inte varför man skulle vilja ha innerväggar i den typen av förråd. Det blir mindre, kostar mer och ofta kan jag tycka att det är en fördel att ha kroken de där 50 mm ut från väggen. Men det är ju jag det och du ska naturligtvis få göra som du vill så därför tänkte jag försöka mig på att vara lite konstruktiv.
OSB- tror jag blir ett dåligt val, förrådet kommer ju att följa med uteluftens, ibland snabba, svängningar i fuktighet och temperatur och då tror jag det finns bättre alternativ än OSB. Men jag är ingen expert...
OSB- tror jag blir ett dåligt val, förrådet kommer ju att följa med uteluftens, ibland snabba, svängningar i fuktighet och temperatur och då tror jag det finns bättre alternativ än OSB. Men jag är ingen expert...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara